Annons

söndag, november 07, 2010

Pysslande

Igår började vi dagen med en härlig hotellfrukost tillsammans med goda vänner, hur mysigt som helst! Vi brukar lyxa till det med frukostbuffé lite då och då, men det var ännu trevligare med gott sällskap :o)

Sen åkte vi hemåt igen för att tvätta klart och städa lite innan Annelie kom förbi för sin sista dräktutprovning. Det tog längre tid än planerat eftersom baddräkten blivit lite för lång och behövde justeras en aning, men det löste sig till slut. Vi tog några bilder också, men jag låter Annelie själv välja om hon vill lägga ut någon på bloggen.

Efter allt pyssel med dräkterna for vi ut till IKEA för att köpa en byrå till sovrummet och sen ägnade jag lördagskvällen åt att montera ihop den helt själv, Calle var bara bärhjälp ;o) Så idag blir det nog till att rensa garderoberna och få lite mer ordning och reda här hemma. Härligt! 


Även idag har jag fått sy lite, ett par bikinitrosor till Emelie som ska tävla i AF på Decembercupen. Hon var förbi mitt jobb i torsdags och provade en trosa som jag sytt tidigare. Lite längre band och något bredare över rumpan var önskemålet, så jag ritade ett nytt mönster som jag kan ha som storlek M.

4 kommentarer:

E sa...

Vad fina dräkter du gör Lina =)

Tänkte fråga dig ang. omega 3
(eller 6) som kosttillskott!
Jag äter fisk varje dag. Är ett tillskott okej att ta ändå?

ha de

Lina Johansson sa...

Tack snälla!
Är det fet fisk du äter varje dag? I så fall behövs det absolut inget tillskott. Det räcker med att äta fet fisk 3 ggr/v för att få i sig tillräckligt med omega 3.

E sa...

Var så lite så ,-)

Nja, fet fisk blir det max 1 gång i veckan.
Annars väldigt mycket tonfisk! Och torsk.
Tack för svaret =)

Lina Johansson sa...

Okej, men då kan du ta några kapslar omega 3 också :o)