Annons

fredag, oktober 08, 2010

Dags att börja sy igen!

Ikväll kommer Annelie hit för att planera för hennes blivande dräkter. Hon ska göra sin Body Fitness debut på Fitnessfestivalen i år. Jag ser verkligen fram emot att börja sy igen, det var ett tag sedan nu. Om hon tillåter så ska jag bjuda på lite bilder under arbetets gång, annars får ni hålla er till tåls tills hon äntrar scenen ;o)

Såhär såg mina egna dräkter ut sist jag tävlade på FF 2009. Vågade för första gången blanda färger på stenarna jag hade på bikinin och det blev faktiskt himla läckert tycker jag! Men Crystal AB är fortfarande favoriten, den glittrar så himla snyggt! Alla tyger och stenar beställer jag från Glitz it. Om ni klickar på etiketten tävlingsdräkter under det här inlägget, så hittar ni en del tips på hur jag brukar göra när jag syr dräkterna. När de slutligen är färdigsydda återstår bara jobbet att klistra på hundratals små stenar, en efter en... ;o) Det är ett jäkla pillande men såå värt det!


20 kommentarer:

Jossan-Wellness by me sa...

åHHH SÅ SNYGGA!!
Vad kostar de att beställa av dig?

Kram jossan

Lina Johansson sa...

Tack Jossan :o)
Ska du tävla igen!?
Maila mig om du vill, men jag vet inte om jag vågar sy på "distans", det är så svårt att sy åt någon som inte kan komma och prova ut 2-3 ggr under tiden.
Kramis!

Marias Hörna sa...

Tittar in på din sida då och då...lite kul tycker jag. Tips å lite nyttig mat mm.

Lina Johansson sa...

Tack Maria, roligt att höra :o)

Annelie sa...

Det ska jag nog kunna tillåta *ler* Om formen känns lite bättre snart bara! Känns iaf jättekul att ha satt igång och det ska bli såå spännande att se hur det blir :) Kram Annelie

Lina Johansson sa...

Annelie: Va kul! Jag börjar med att lägga ut några bilder på dräkterna under arbetets gång, sen får du också vara med på bild om du vill :o) Jag har börjat så smått på bikinin idag. Ha en skön söndag!
Kram Lina

Annelie sa...

Ja det slog mig sen att du kanske tänkte bilder på dräkterna och inte nödvändigtvis när dom satt på :D Det går jättebra vilket som, jag är ju jättenyfiken så jag ser gärna utvecklingen här! :)

Lina Johansson sa...

Hihi, inte så lätt att veta ju ;o) Roligt att jag får lägga upp bilder i alla fall, det brukar uppskattas.

Jenny sa...

Du verkar grymt duktig på att sy! Imponerad! :)

Lina Johansson sa...

Tack Jenny :o)

Ida sa...

Så synd att du inte bodde liiiite närmare norra delen av landet.. Hihi.

Flitig du är Lina.
Och säg till om du ska sälja någon baddräkt =)

Lina Johansson sa...

Hihi ;o) Tack Ida!
Jag har bara den lila kvar nu så jag vågar inte sälja den än. Men vi får väl se hur länge baddräktsronden blir kvar i BF nu när de tagit bort den i USA. Lite synd då jag verkligen gillar den ronden, men å andra sidan är bikinin betydligt lättare att sy ;o)
Ska du tävla i år på FF?
Kram!

Ida sa...

Jaaa planen är så men det saknas lite motivation just nu så det går dåligt. Mår toppen och livet leker, kanske därför jag inte går in med fulla 100%.

Fick erbjudande om en superfin baddräkt men den var så himla dyr. Och lägga ut 3000 kr på en dräkt när ryktet säger att i år är sista vändan känns dumt.

Kram kram

Lina Johansson sa...

FF är den klart roligaste tävlingen, men samtidigt tycker jag inte att du ska tävla om du inte känner dig motiverad för det. Jag har själv gjort det ett par gånger och det blir inte alls samma sak då. Mycket roligare när man är riktigt laddad!! :oD
3000 kr är väldigt mycket för en baddräkt, särskilt om du nu bara kommer kunna använda den en gång. Har du ingen sen tidigare?
Kram på dig!

Lifebody sa...

Åhh vilken bra blogg.. tänkte sy min egna baddäkt och bikini och tänkte fråga vila storlekar på stenarna du använt dig av på den rosabaddräkten samt på den silvriga bikinin..

Lina Johansson sa...

Jag använder oftast bara ss20, men nu senast hade jag även några av storleken mindre samt de största för lite variation.

Ida sa...

Nej jag har ju ingen hel dräkt. Vi har bara behövt varfri bikini på tammer.

Nä nu ska jag hoppa in i duschen, ha en bra dag Lina. Hoppas du blivit frisk från förkylningen också!

Lina Johansson sa...

Jaja... Jo jag är nästan frisk nu :o)
Hur lång är du Ida?
Kram!

Ida sa...

158 cm. Är inte du också därikring? Rätt skönt att vara liten för alla killars famnar blir så stora och mysiga.. hihi

Lina Johansson sa...

Japp, det är samma som lilla mig ;o) hihi