Annons

söndag, augusti 08, 2010

Slut på det roliga...

Sista lediga dagen på vår 4 veckor långa och härliga semester, imorgon är det dags att återgå till verkligheten. Det känns faktiskt inte så hemsk att börja jobba igen, men jag ser verkligen inte fram emot att röja upp efter sommarvikarien... Att det ska vara så svårt att behålla samma ordning på saker och ting!? Grrrrr..... Lika bra att ställa in sig på en helvetesvecka så kan det bara bli till det bättre :o)

Idag har jag använt min nya hälsokost från i matlagningen. Stekte kycklingfiléer i kokosoljan och buljongkokt fullkornsris och gröna ärtor därtill. Supergott blev det! Blir nog en portion till efter träningen :oP Dags att hoppa i träningskläderna och dra till gymmet nu!

6 kommentarer:

sommarvikarien sa...

Men skulle vi värdelösa sommarvikarier inte finnas till så är det bara att tacka hej och adjö till all ledighet..

Lina Johansson sa...

Värdelös har jag väl aldrig påstått? Jag är självklart jättetacksam att det finns vikarier så att man kan ta ledigt. Det är bara så trist när saker och ting inte kan se ut som det gjorde när man lämnade jobbet innan semestern. Tar en massa extra tid och energi att få ordning på allt då igen.

soffan sa...

Jaaa, välkommen tillbaka Linis!! Och jag förstår vad du menar, man vill ha saker och ting på sitt sätt :). Kontrollfreak: javisst ;).

Lina Johansson sa...

Tack Soffan! Ska bli härligt att träffa er alla igen :o) Jo, lite kontrollfreak är jag allt, hihi.

Anonym sa...

Kontrollfreak är ett konstigt försvenskat låneord. Vad är det för fel på det gamla hederliga begreppet ordningstant? Hehe.
Tack för en bra blogg med engagemang och intressant läsning.

Lina Johansson sa...

Tack ska du ha :o)