Annons

tisdag, augusti 10, 2010

Morgonpromenad


Härligt väder idag :o) Ska hinna med ett pass på gymmet sen också innan jobbet. Det var faktiskt riktigt trevligt att komma tillbaka igår, kände mig saknad ;o)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt! Åh jag sitter och läser bloggar hela dagen nu när jag är sjuk, man blir ju inte mindre sugen på att träna direkt! Tänk att bara kunna ut och promenera raskt och träna hårt på gymmet *drömmr* Haha, man blir störd när man är sjuk. Bara förkylning som tur är :) Fint du har fått till designen!

Lina sa...

Hej Lina!

Snälla hjälp mig!

Har nu under en tre års period börjat träna för första gången i mitt liv, det har varit spinning, simmning, core, löpning, styrke och nu sista halvåret är det body pump som gällt.



Har nu sista halvåret börjat äta väldigt nyttigt, uteslutande socker förutom på lördgar, mycket protein, dragit in lite på kolhydrater. Äter var 4 timma dvs mellan mål på ex vis keso/kesella med bär eller ägg och hårdbröd. Läser väldigt mycket på fitness bloggar om recept osv, försökt dra ner på portioner, och äta oftare istället!



Typisk dag,

Frukost; havregrynsgröt med frusna bär + ett ägg



Mellanmål Frukt och keso



Lunch; Omelett med 2 äggvitor en äggula, tonfisk och lite ost + kryddor



Mellan mål; fullkornsmacka med ägg



Middag; kyckling med sallad och lite bulgur



Efter träning; smoothie gjord på proteinpulver, havredryck och frusna bär.



Men det känns som att träningen slutat ge resultat!! Har gått upp i vikt och känns som att det går bakåt!



Tränar ca 2 kondis pass i veckan spinning, simmning, och löpning. Och styrke blir ungefär 2-3 pass oftast i form av body pump, sedan brukar jag köra 2 stycken pass med magövningar hemma. Sedan går jag väldigt mycket då jag int ehar bil, och försöker få in morgon promenader nu senaste. men inget händer. Börjar kännas motigt.Hjälp mig!!! är en tjej på 20 år, väger 64 och är 170 cm lång!


PS; läser din blogg varje dag, du är en inspirationskälla!

Lina Johansson sa...

Jenny: Åh, då får du samla på dig en massa motivation nu så är du tokladdad sen när du blir frisk igen! Krya på dig, och tack ska du ha :o)

Lina: Jag tycker att det ser okej ut om det verkligen är så du äter varje dag. Rannsaka dig själv där! Anteckna allt du stoppar i dig och se vad du kan plocka bort. En dag i veckan kan du äta lite mer kolhydrater för att kicka igång förbränningen, men överdriv inte!
Lägg lite mer krut på träningen också och se vad som händer. Vi behöver variation för att fortsätta förbättra oss, utmana dig själv!
Lycka till!