Annons

onsdag, augusti 04, 2010

Hälsokost och kosttillskott

Idag gjorde vi en beställning från av kosttillskott och ett par hälsokostprodukter som vi inte har testat innan.





En helt vegetabilisk buljong utan animaliska produkter och härdade fetter, som tyvärr är mycket vanligt i andra buljonger.






Kokosfett har visat sig vara betydligt hälsosammare än man tidigare trott. De medellånga mättade fettsyrorna (MCT) används som energi istället för att lagras som fett och tål värme betydligt bättre än omättade fetter.
Jag valde en smaklös variant att ha till matlagning eftersom jag inte är så förtjust i kokossmaken.
Cocosa-oljan är utvunnen utan lösningsmedel och innehåller inga transfetter.




Det blev även påfyllning av mitt efterlängtade favoritprotein 100% Whey i smaken Cookies & Cream samt fiskolja.


Ni hittar alla produkterna här:

4 kommentarer:

kosttillskott åsa sa...

Åh, är inte cookies and cream för mumsig! Har sett många som skrivit om det är kokos-fettet det senaste, kanske dags för mig också att testa. Bra med neutral smak, känns underligt med kokossmak på allt =o)

soffan sa...

Cookies and Cream låter ju huuur smarrigt som helst :) .

Lina Johansson sa...

Åsa: I love it!
Ja visst har det varit mycket snack om kokos den sista tiden. Jag har själv varit lite skeptisk, men även Paulúns rekommenderade faktiskt det till matlagning.

Soffan: Det ÄR hur smarrigt som helst :oP Vet inte hur många burkar jag förbrukat av den smaken, tröttnar aldrig!

H. Roupier sa...

Blev det inte dokumenterat nyligen att kokosfett var nyttigt men var inte nyttigt i längden? Inte hundra på detta dock!