Annons

fredag, juli 30, 2010

Utgångsläge

Nu när jag lägger upp det här på bloggen känns det plötsligt mer verkligt. Nu är det slut på velandet, jag har bestämt mig för att nå mitt mål! Jag tror att 55 kg till Fitnessfestivalen (drygt 4 månader på mig att tappa 5 kg) är rimligt utan att behöva pressa mig alltför hårt. Tanken är alltså inte att jag ska tävla i år, jag vill bara hålla en bättre året runt-form.

Vikt: 59,9 kg
Bröst: 84,5 cm
Midja: 66 cm
Mage: 77 cm
Rumpa: 93,5 cm
Lår: 55,5 cm


Framstegen ska uppdateras regelbundet, minst varannan vecka, annars får ni skälla på mig! ;o) Jag har inte gjort något program att följa än, men det kanske jag gör så småningom. Jag böjar med att hålla koll på hur mycket jag får i mig och ökar på träningen lite, så får vi se hur långt det räcker. Jag vill inte gå på någon extrem tävlingsdiet eftersom det lätt triggar igång mina cravings igen.

Började dagen med 60 min svettig morgonspinning, det var ett tag sen sist... Även om det kändes bra så tyckte jag att tiden gick väldigt långsamt. Spinning är inte precis det roligaste jag vet, men med bra musik och en tidning eller bok så brukar det flyta på rätt så bra.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du är verkligen fin Lina!
Jag önskar också jag kunde men det är så svårt =/
Kram Varbergs Maja =)

Johanna Berggren. sa...

Äntligen, vad skoj det skall bli att följa dig. all lycka!
Johanna.

Lina Johansson sa...

Maja: Tack, vad gullig du är!
Klart att du också kan!!! Det gäller bara att bestämma dig en gång för alla och jobba mot ditt eget mål. Ta ett steg i taget mot en hälsosammare livsstil så kommer du allt närmare ditt mål.

Johanna: Tack ska du ha :o)

Kramar!

Frida sa...

Då kör både du och jag med att deffa ner oss lite till en lite vassare form än vad vi är idag! :)
Kämpa på! :)
/Frida

Lina Johansson sa...

Härligt! Då kör vi hårt! :o)

SuperSHEro sa...

Ah det är så svårt att tappa de där sista fjuttiga kilona. har du nån strategi eller kör du bara på?

Anonym sa...

Hej!
Vad jag har förstått är du både kunnig och målinriktad. Du är en ledare, en doer. Det här kommer att gå hur bra som helst.
Ett litet problem kan vara att du är bra på att laga mat. När man bara klarar av att koka ägg och öppna tonfisk- och Kesoburkar får man inte mycket överskott på kroppen. Tro mig.
Midja och mage? Skillnaden - var mäter du?
Det ska bli kul att följa din fortsatta framgång. Lycka till!

Lina Johansson sa...

SuperSHEro: Jo, de sista kilona är alltid de svåraste. Det gäller att ha disciplin! För min del brukar det krävas en väldigt strikt diet och mycket träning, men nu ska jag försöka hitta någon mellanväg.

Anonym: Tack, det var roligt att höra! Jag är väl hyfsad i köket om jag bara vill, men det ser jag då inte som någon nackdel. Kul att kunna experimentera fram hälsosamma alternativ ju!
Jag mäter midjan där jag är som smalast och magen där jag är som tjockast.

//Lina

Ulrika sa...

Jösses kvinna! Du ser väl bra ut som du är. ;) Min vikt har fastnat på ca 63.5 kg efter graviditeten (gått drygt två månader) o min före-vikt var 56 kg. Gör inte så mkt att vara lite större men jag är trött på gravidmagen. Den krymper väl lite i taget men det kunde få gå fortare. I övrigt är jag hellre lite för stor än för liten. Hittade bilder häromdagen från när jag mådde som sämst med mina magproblem då jag vägde 47-49 kg kanske och jag såg sjuk ut verkligen till mina 165 cm särskilt som jag är byggd med kurvor, breda höfter et.c. i grunden. Då såg man det inte på samma sätt men nu efteråt. Fy så vill jag inte se ut igen.

Lycka till med ditt mål i.a.f. även om jag tycker du är fin som du är.

Lina Johansson sa...

Ulrika: Du är ju för söt, tack!
Din kropp kommer säkert att hitta tillbaka till sin trivselvikt snart igen. Klart att det tar lite tid att återfå sin gamla kropp efter en graviditet. För liten är inte heller snyggt, det håller jag absolut med om! Ta hand om dig och njut av familjelivet ;o)

Sus Of Sweden sa...

Ny läsare här!

Det ska bli spännande att följa din resa!!!

//Susanna

Lina Johansson sa...

Hej och välkommen hit :o)