Annons

torsdag, juli 29, 2010

Målbilder

Idag har vi hållit oss hemma, tro det eller ej ;o) Jag drog "bara" till gymmet och körde ett grymmepass ben och 30 min på crossen :o) Trött på att vara rund och go nu, riktigt less på det! Min bild av mig själv stämmer inte alls överens med verkligheten. Vissa dagar tänker jag inte ens på det, andra dagar känns det inte alls kul. Jag vet att jag inte kan förvänta mig att vara i tävlingsform året runt, det kommer min kropp aldrig att gå med på, men kanske halvvägs dit. Längtar efter en tightare kropp, att komma i några gamla kläder igen samt bättre styrka och flås. Dags att hålla koll på vad jag verkligen stoppar i mig och ta träningen på allvar igen. Helnöjd med dagens insats i alla fall!

Det borde inte va så jäkla svårt att tappa några kilon, måste bara ge mig själv en ärlig chans! Det viktigaste är att bruka allvar med matlagningen igen, det har vi varit riktigt lata med den senaste tiden.

Jag har inte tagit mina mått på länge så jag tänkte göra det imorgon bitti. Borde väl fota formen också, även om jag avskyr det...

Det här känns mer som jag:

Okt-07 @ 53 kg
Den här bilden såg jag framför mig idag under cardion. Jag mindes precis hur jag såg ut trots att jag inte sett bilden på ett bra tag.
Mar-09 @ 55 kg

Att skala av ca 5 kg känns som ett stort projekt just nu, men jag vill verkligen nå dit. Det svåra är att hitta en balans där man går ner i fettvikt men ändå mår bra och njuter av livet. En hållbar förändring måste få ta sin tid.

5 kommentarer:

soffan sa...

Sant! Det där kämpar även jag med just nu. En trevlig tillvaro, men ändå utan "bältdjur" är mitt mål :) . Kram!!

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar! Jag har själv aldrig tävlat, men kommit ur form ngt själv. Man känner inte igen sin egen kropp när man är "plufsig". Det är ju en sådan kick att få vara smal och vältränad även om det kräver en seriös insats. Har själv börat ta tag i mig på allvar. Vi ska och se på Jay Cutler på Luciapokalen den 11/12 och då vil jag verkligen vara i god form även om jag inte ska vara i tävlingsform. =)
Tror det hjälper med en sådan liten morot för att verkligen bli motiverad. Lycka till och håll oss uppdaterade på bloggen! =)
kram
/en trogen bloggläsare

John sa...

Jag ser ingen skillnad på bilderna... Ser ju kanon ut ju på båda bilderna. Tänk vad stora krav man alltid har på sig själv och det enda som gör skillnaden är uppfattningen hos betraktaren :)

Charlotta sa...

Ja men stora projekt är ju du grym på att klara av ;) Lycka till! Jag ska läsa din blogg lite oftare framöver eftersom mitt mål är att BLI vältränad...hehe. Det du redan är ;) Jag har börjat springa i skogen! Hör o häpna!!

Lina Johansson sa...

Soffan: Det låter bra, haha ;o) Kram!

Anonym: En morot är aldrig fel! För att hålla motivationen uppe behöver man ett tydligt mål och flera små delmål som man uppnår under resans gång. Det ger en kick när man klarar av det!
Tack detsamma!

John: Tack ska du ha :o) Jag ser heller ingen direkt skillnad på dessa två bilder, men de skiljer sig från dagsfomen.

Charlotta: Tack vännen, du är för söt! Duktig du är!! Stooor kram!