Annons

söndag, juni 13, 2010

Vecka 23

Och här kommer denna veckans träning då!

Mån: 65 min morgonspinning, snittpuls: 62%, max: 75%, -335 kcal.

Tis: 3 min rodd, RYGG, AXLAR, BRÖST, MAGE, 20 min AMT-crossing. Inte blivit så mycket styrka på sistone så jag körde hela överkroppen, utom armar som jag typ aldrig tränar längre.

Ons: 30 min morgonspinning.
Idrottsmassage. Korrigeringarna håller fortfarande i sig, men det tar sin lilla tid att få musklerna att jobba som dom ska.

Tors: 5 min crossing, BEN, 30 min AMT-crossing.

Fre: 50 min morgonspinning, snittpuls: 61%, max: 82%, -245 kcal.

Lör: 35 min spinning, -187 kcal.

Sön: 70 min morgonspromenad, snittpuls: 53%, max: 60%, -247 kcal.
5 min crossing, AXLAR, BRÖST, 30 min löpning (5 km), snittpuls: 79%, max: 90%, -238 kcal.

Det var kul att pressa mig själv mot en distans under löpningen idag, jag har aldrig brytt mig om det innan. Satte bara tiden på 30 min och började springa så smått, och när kroppen kändes lättare så ökade jag på tempot. Under tiden bestämde jag mig för att jag måste ju för bövelen klara springa 5 km på en halvtimme och fick då plötsligt ett mål att jobba mot. Tiden bara rusade iväg och det kändes riktigt bra! Jag är riktigt sugen på att springa något lopp, men jag känner mig lite osäker pga min höft. En mil borde jag dock klara av, det behöver jag inte pressa mig så hårt för. Hmmm, måste nog kolla upp vad det finns för några lopp att välja på...

Tallinn 2009

7 kommentarer:

Jenny sa...

Prinsens Minne här i Halmstad ska jag springa i augusti, det är antingen en mil eller halvmara. Jag ska springa milen :)

Är ett bra lopp med riktigt fin natur längs havet :)

www.prinsensminne.se

Ella sa...

Hej!

Vill börja med att säga Tack, tack till en bra och intressant blogg!
Du verkar ha mycket bra kunskap.

En fråga vill jag ställa till dig!
ang. fettförbränning och fettminskning.
Jag är 160 54 kg. Helt okej tycker jag.
Styrketränar 4 ggr i veckan.
Starka armar & rygg. och mindre muskler på lår ( en del fettmassa kvar där)
Men mitt störts beskymmer är Magen. Jämt uppsvälld! allt fett kvar där. ca 80 cm i omkrets.
Äter regelbundet ej för mycket, lagom med kolisar (60% grönt 40% ris/pasta/bröd)
Men ändå är magen fet om en gravidmage.
snälla hjälp mig med ett bra svar på detta?!
Träning? mindre kalorier? (vilket jag ej vill eftersom jag samtidigt strävar efter större muskler)

??
// E

Lina Johansson sa...

Jenny: Tack för tipset, ska kolla närmare på det! Funderar lite på midnattsloppet i Göteborg/Köpenhamn eller iFORM-loppet i Malmö också...

Ella: Tack ska du ha! :o)
Utan att ha sett dig så tycker jag att det låter som att du är i helt okej form. Tror du inte att det kan vara så att din mage egentligen bara är svullen? Du kanske är överkänslig mot t.ex. laktos eller gluten? Om du inte har gjort det redan så prova att utesluta alla mjölkprodukter en vecka och sedan allt som innehåller gluten en vecka för att se om du märker någon förbättring. Många av oss är överkänsliga utan att vara intoleranta. Kolhydrater blir de flesta av oss lite svullna av.
Annars kanske det är så att du helt enkelt har din stora fettreserv på magen, det skulle i så fall kunna bero på mycket stress. Se till att få tillräckligt med sömn och återhämtning.
Punktförbränning fungerar ju tyvärr inte så det är bara att träna vidare och se till att äta bra.
Lycka till!

//Lina

Petra sa...

Den träningsveckan skulle jag velat hänga med på :-) Ser kanonhärlig ut! Kör hårt och jag måste berömma dig för dina fina tårtor ;-)

Lina Johansson sa...

Åh, tack så mycket :o)

JennyD sa...

Tjejmilen i stockholm är en trevligbana och ett kul lopp. Extra kul om man får ihop ett gäng och gör det till en trevlig weekend tillsammans. Blir midnattsloppet i både stockholm och Göteborg och dessutom tjejlidingöloppet och stockholm halvmarathon. Perfekt att ha bra träningsmål och trevliga weekends att se fram emot. Tack för en bra sida.

Lina Johansson sa...

Låter riktigt härligt! Kanske satsar på något lopp längre bort nästa år, men i år vill jag gärna hålla mig här i närheten.
Tack själv!