Annons

måndag, juni 07, 2010

Hemma igen...

...efter en superhärlig helg på landet utanför Varberg. Vi satt barnvakter åt lille Theo (Calles brorson) medan de andra var på bröllop och det gick hur bra som helst :o) Underbart väder och en glad liten kille, kunde inte blivit bättre! Träningen har mest bestått av barnvagnspromenader ;o)
Nu bara regnar det här hela tiden, men men... Vi fick ju i alla fall kanonväder hela helgen när vi var lediga! Hoppas att det hinner vända och bli lika fint denna helgen :o)

 Sushi och vin i gröngräset på fredagskvällen. Sweet!
Leo gillar att hålla oss sällskap :o)

Snart kryper jag!
Mysigt ute i trädgården ;o)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har en liten fundering. Jag är tjej, 165 cm lång, väger 60 kg. Jag tränar flitigt o har muskler på kroppen som jag gärna vill ska framträda lite. Det sitter fast värst på armarna, hatar det! Jag har läst att jag ska äta 2200 kcal/dag för att behålla vikten. Om jag ska gå ner blir det 500 kcal mindre/dag. alltså 1700 kcal. Men var räknar jag in dom kalorierna som försvunnit vid träning? blir det inte ytterligare ca 500 kcal mindre i kosten? Inte som jag själv räknar bort, utan som försvinner i energi. Så kroppen fick i sig 1200 kcal dom dagar jag tränar o 1700 dom jag inte tränar? verkar konstigt. Jag förstår bara inte hur det funkar :)

Lina Johansson sa...

Hur vet du att du behöver 2200 kcal för att behålla din vikt? Om du bara har gått efter en tabell så är det väldigt ungefärliga siffror. Det bästa är att själv räkna ut hur mycket du äter när du är viktstabil och sedan minska utifrån det. Om du inte har ändrat din träning nyligen så behöver du inte bry dig om det. Energin du förbrukar under träningen räknas ju in i din totala energiförbrukning. Om du däremot precis har börjat träna så tycker jag inte att du ska dra ner fullt så mycket på ditt energiintag, eftersom det som du säger då blir en dubbel effekt. Det är inte meningen att du ska få i dig exakt lika många kalorier varje dag, det är energibalansen på längre sikt som avgör om du ökar eller minskar i vikt.
Mvh Lina

Tony sa...

Sushi & vin... <3