Annons

söndag, maj 16, 2010

Symaskinen åkte fram en vända


Lite pyssel såhär på söndagskvällen :o) Sydde ett par svarta bikinitrosor till Fridas body fitness debut. Knappt en månad kvar nu, jag tror du kommer klara det galant tjejen!
För er som är sugna på att prova på tävlandet tycker jag absolut att ni ska börja med en riktig nybörjartävling som t.ex. Alströmertrofén. Man slipper krångla med färg och olika dräkter, och alla tävlar för första gången. Om man väljer fitnessfestivalen som sin första tävling är risken tyvärr stor att man blir bortgallrad redan efter några minuter pga det stora antalet deltagare.

Nu blir det kesella mixat med frysta bär och soffläge resten av kvällen :o) Har börjat få lite känningar i halsen idag, hoppas verkligen inte att älsklingen har smittat mig med sin envisa flunsa... Har verkligen ingen lust att bli sjuk!

10 kommentarer:

Carol!ne sa...

hej, jag länkar din blogg. tycker det är den bästa fitness bloggen! Och vi jobbar på samma kedja:D(börjar i juni)

Anonym sa...

Hej Lina!
Duktig du är som kan sy så bra!
Kommer du vara i Allingsås och titta iår?. Det kommer jag vara för min kompis ska debutera och själv ska jag öka mitt sug för att kanske sattsa! =)
Är du där kanske vi ses!
Följt din blogg väldigt länge nu du är grym!
Kramar från Varbergs tjejen Maja!

Lina Johansson sa...

Caroline: Aha, vad kul!! Tack snälla :o) Då ses vi säkert på höstkonferensen!

Maja: Jag har inga planer på att åka upp till Alingsås, men man vet aldrig.
Tack snälla du! :O)

Kramar!

Anna sa...

Gillar din blogg grymt mycket! själv tränar jag boxning, om har nu två frågor till dig.

1. Vad tycker du man ska äta innan man ska ut och jogga på morgonen vid 9 tiden kanske? Ska man äta något eller äta efter, eller kanske bara dricka lite vatten?

2. Varför är alla så bruna när de går upp i olika shower för fitness tex. alla är såååå bruna sprayade? eller

Jenny sa...

Va duktig du är som kan sy! Har alltid velat kunna men tja, det är nog inte min grej helt enkelt ;) Hon du syr för, har hon någon blogg som man kan följa i tävlingssatsningen?

Ebba sa...

Vad duktig du är som syr och står i =) Är sämst på att sy, haha.. En anledning till att jag valde träslöjd i skolan :P

Lina Johansson sa...

Anna: Tack så mycket!
Jag brukar äta ett ägg, en proteindrink eller ½ lättkesella för att få i mig protein. Alltid vatten också, och gärna kaffe :o)
Efteråt äter jag riktig frukost.
Brunfärg använder vi för att musklerna ska synas ordentligt uppe i strålkastarna.

Jenny: Tack :o) Nej jag tror inte att Frida har någon blogg. Men det kommer säker upp en del bilder från tävlingen på Alströmertroféns hemsida sen.

Ebba: hihi ;o) Tack! Det är lite pilligt, men jag gillar det, oftast... ;o)

Felicia B sa...

Hej Lina!
Jag är en av alla dina läsare som tycker det är jätteintressant att läsa din blogg. Jag har alltid tyckt att det är häftigt med Body fitness men har aldrig riktigt "vågat" ge mig in på det spåret. Du har inte lust att berätta lite om tävlingen:) ?

/Felicia

Lina Johansson sa...

Hej Felicia!
Roligt att höra :o)
Den här nybörjartävlingen är till för alla som vill prova på att tävla för första gången. Färg är inte tillåtet och man behöver bara en valfri bikini, alltså inte 3 st dräkter som i vanliga fall. Pumps tror jag att det ska va också, precis som i vanlig body fitness tävlingar. Reglerna är annars precis samma som i vanliga tävlingar och de finns att läsa på www.skkf.org.

Våga prova och se vad du tycker!
Mvh Lina

Anonym sa...

haha...du skrev envisa flunsa, men jag fick det till svininfluensa...läste lite för fort tror ja visst...jaja haha :)