Annons

tisdag, maj 11, 2010

Slarver...

Usch vad jag slarvar med sömnen nu! Sitter uppe och ugglar alldeles för länge om kvällarna och sen är jag sjukt seg på morgonen... Behöver ju min sömn, skärpning Lina!!


Idag blev det en kopp kaffe till gröten och sen vidare till gymmet. Fick till ett ordentligt cardio pass!! Började på AMT-crossen, sen gång i hög lutning och avslutningsvis löpning, totalt en timme och 434 kcal fattigare :o) Svettigt värre!
Höften hänger med mycket bättre nu, inte alls så spänd och öm som förut. Ska på behandling imorgon igen, har bestämt mig för att ta tag i problemen på allvar nu. Det känns mycket lättare att fokusera på rehab nu när jag inte har någon tävling framför mig som gör att jag stressar över att hinna i form. Nog för att jag vill slipa formen ändå, men det får helt enkelt ta den tid det tar. Jag lyssnar bättre på min kropp och kör inte bara över signalerna längre, jag har ignorerat dem alldeles för länge nu!

2 kommentarer:

CARRO sa...

Det där med sömn är ju väldigt viktigt, men håller med om att det är svårt att komma i säng ibland. Och sedan varje morgon: "Varför la jag mig inte tidigare igår?!"

Lyssna på kroppens signaler är också ett jäklarns issue, men naturligtvis lika viktigt som sömn och bra kost... Dock inte alltid så lätt när adrenalinet susar i kroppen och träningsmotivationen ligger på topp ;o)

Ha en bra dag!!!

Lina Johansson sa...

Hahaha, ja precis så! Att man aldrig lär sig va!

Det är så himla svårt att ta det lugnt ibland, men det är ju under vilan man växer och utvecklas.

Tack detsamma!