Annons

onsdag, maj 05, 2010

Ordentligt renoverad

Jag fick en ny tid hos min idrottsmassör/osteopat tidigt i morse. Det var över ett år sedan jag var där så det blev en ordentlig omgång idag... Benlängdsskillnaden var större än någonsin, minst 1 cm, så det var inte konstigt att jag har haft såna besvär! En massa knakanden och knådanden senare gick jag långsamt tillbaka till bussen och när jag kom hem blev det stup i säng. Kände mig riktigt omtumlad och smått snurrig, men en timmes extra sömn gjorde gott. Nu känns det mest som träningsvärk i ryggen och jag försöker att inte göra för hastiga rörelser så att justeringarna ska hoppa tillbaka. Ska verkligen göra mitt yttersta för att låta kroppen anpassa sig till det nya läget nu!

2 kommentarer:

Ida sa...

Jag läste det här för någon dag sedan men hann inte kommentera då men jag har funderat så mkt på det så nu måste jag bara:

SHIT VILKEN SKILLNAD! Inte konstigt att du känt dig öm. Jag har ibland också känt mig trött och sliten i höftböjaren men nu när jag började jogga lite lätt på mornarna istället för att promenera så går det bättre. Tror att jag översträcker både höften och baksida knän när jag går så joggningen passar min kropp perfekt. Hoppas det löser sig för dig!

Lina Johansson sa...

Jo, nog känns det skillnad alltid! Betydligt bättre nu, även om musklerna fortfarande spänner och ömmar lite. Men det är klart att det kommer ta lite tid att normalisera dem också, så många år som jag har gått med det här...

Jag förstår vad du menar, tror att det är det felet jag också har gjort när jag promenerat så mycket förut. Bättre att variera sig med annan cardio då!

Lycka till nu Ida, du fixar det här!
Kram!