Annons

söndag, maj 23, 2010

Naturupplevelse

Vilken härlig lördag det blev! Först en liten runda på stan för att kolla karnevalen, käka sushi och glass, sen gav vi oss ut på cyklarna. I shorts, linne och solbrillor cyklade vi först den vanliga sträckan ut till Sandby och fortsatte sedan ända ut till Skrylle, ett naturreservat dryga milen härifrån. Det var helt fantastiskt ute! Så grönt, blandat med knallgula rapsfält och det ena djuret efter det andra. Mestadels diverse flugor förstås ;o) Men vi mötte även på katter, kossor, hästar, hönor, tuppar och lamor! Det går inte att beskriva hur fantastiskt det var, bästa träningspasset ever!!! Skåne är så vackert nu!

Kameran hade vi ju såklart inte med oss, men Calle registrerade sträckan med GPS-mätaren i sin iPhone. Ganska coolt att kunna kolla vart man cyklat sen, och få en massa statistik dessutom om man vill det.

Vi cyklade totalt 2,2 mil på 75 min

Jag har kvar min gamla cykel som träningscykel, den är lättare att cykla snabbt på. Tyvärr är den dock lite opålitlig, trodde kedjan hoppade av ett par gånger men jag klarade mig undan med några blåmärken och en skråma på smalbenet. Men det var det värt ;o)


När vi kom hem tände vi grillen igen, det gäller att passa på nu när vi äntligen har fått njuta av sommarvärmen några dagar!

Igår kväll grillade Calle ryggbiff åt oss och idag blev det egna hamburgare.

Den här superfina buketten kom blomsterbudet med till jobbet igår!
Grattiskramar från min älskade familj

3 kommentarer:

Andrea sa...

Hej!

Just nu kan du vinna två burkar Diet Fuel som fungerar som måltidsersättning eller mellanmål vid viktnedgång och fettförbränning utan att förlora muskelmassa.

Titta gärna in och var med och tävla! http://andreahansson.blogg.se/2010/may/utkast-maj-23-2010.html

Anonym sa...

Kan du inte skriva lite om din form och om du kör något speciellt inför beach 2010? :) Sånt vill vi läsa nu! Lite bilder vore skoj också!

Lina Johansson sa...

Anonym: Eftersom jag inte trivs så bra i min nuvarande form så känner jag inte direkt för att lägga upp några bilder. Jag jobbar på beachformen men har inget speciellt upplägg jag går efter. Ni kan följa min träning genom att klicka på etiketten "veckans träning" ute i högerspalten.
//Lina