Annons

onsdag, maj 19, 2010

Hihihi....

Jag hade en sån lustig kund här precis ;o) En storväxt herre i träningsoverall som kom in och ville provträna en gång. Han köpte en gainomax som han svepte på en gång, innan han gick in för att träna. Tänkte direkt på vad vi pratade om på kostrådgivarutbildningen, att många av dom som köper gainomax och liknande är just överviktiga medelsvenssons som knappast behöver all den energin. Framför allt inte INNAN träningen! Värsta sockerkicken som gör att insulinet skjuter i höjden och man går rakt in i väggen för att blodsockret sjunker som en sten igen.


Han belönade sig med en "milkshake" och det slutar med att han har satt i sig mer extrakalorier än vad träningen faktiskt förbrukar. Misstänker att det inte direkt var hans mål... Tyvärr tror nog många att alla kosttillskott är en hjälp på vägen, oavsett vilket mål man har med sin träning.

8 kommentarer:

Carol!ne sa...

Haha, ja det finns massor av folk som tror att bara för man dricker vissa saker gör det bra saker... :D

Sandra Johansson sa...

Då har företagen lyckats med reklamen om de tränande dricker/äter produkter till träningen, även om de inte behöver!

Ulrika sa...

Hehe - tja den heter ju "gainomax" men som sagt - det kanske inte var riktigt så att han ville gå upp maximalt. :P

Det enda träningskosttillskottet jag ätit som minimotionär är sojaprotein men mest för att jag oftast dricker rismjölk vilket innehåller noll protein ungefär och så blir smoothiesarna godare och fylligare med proteinpulvret. Dock undviker jag det nu när jag är gravid och även under amningen eftersom soja i koncentrerad form är lite omdebatterat.

Lina Johansson sa...

Caroline: Precis! ;o)

Sandra: Ja det får man verkligen säga!

Ulrika: hahaha, tror inte det nej ;o)
Det gör du rätt i tycker jag!

//Lina

Sonja sa...

man träffar de överallt tyvärr. de som sitter pa maskinerna och bara snackar och de som sitter i bassängen och pratar...sen kommer de hem och säger att de odrottade/tränade/simmade etc...haha

Lina Johansson sa...

Visst är det så ;o) Många lurar nog sig själva också!

Anonym sa...

Kosttillskott är ju en hjälp på vägen. Om jag inte äter tillräckligt med protein för min kroppsbyggnad så kommer mina muskler att minska. Jag äter ju kosttillskott när jag vet att jag inte hinner äta inom ca 1h efter träning. För att inte tala om pre-workout tillskott. Det är ju det bästa som uppfunnits enligt mig! Särskilt när man går under kolhydratbalans.

Lina Johansson sa...

Visst kan det vara så! Men det här snubben ville nog snarare tappa några kilon...