Annons

måndag, maj 24, 2010

Dagens benpass

Jag tränar knappt benen längre på gymmet, men idag kände jag för att köra lite mer funktionella övningar. Började med 10 min uppvärmning på crossen, sen lekte jag lite med vikterna. Jag tycker det är ganska tråkigt att köra tungt nu, betydligt roligare att prova på nya kluriga övningar ;o) Våga träna utan maskiner, det är så mycket roligare och stärker kroppen på ett helt annat sätt!
Klicka på länkarna så kan ni se filmer på övningarna.



Utfall med viktplatta över huvudet
Den här övningen gillade jag skarpt! Började med en 10 kg platta och ökade sen till 15 kg. Bra balansträning på samma gång!

Raka marklyft
i smithmaskin

Djupa frontböj

Enbenshöftlyft
Mycket tuffare än vad den ser ut!

Bencurl på pilatesboll

5 kommentarer:

Ida sa...

Aaa mark i smithen är en underbar övning. I och med den lilla hjälpen maskinen ger törs jag iaf köra lite tygre utan att vara rädd för ryggen. Suuuuperbra övning tycker jag!

God morgon

Fredde sa...

ALDRIG fel att ge sig in i leken med lite alternativa övningar till gamla klassiska knäböj och benspark...

Rock on!!

// F

Lina Johansson sa...

Ida: Ja, den är faktiskt riktigt bra! Jag gillar den extra mycket eftersom det är mindre risk att jag kör snett i den, svårt att vrida hela maskinen liksom ;o)

Fredde: Absolut!!

Mattias sa...

Har du tillgång till BOSU, så gillar jag att göra enbensknäböj på den (se film som jag la upp idag på min blogg, där det även finns en grym benövning med ringar/slyngor).

Lina Johansson sa...

Ja bosu-bollen gillar jag också!