Annons

söndag, april 11, 2010

Vecka 14

Nu är kroppen allt lite trötter så efter det här inlägget ska jag bara slappa i soffan resten av kvällen ;o)

Mån: 60 min morgonspinning, snittpuls: 63%, max: 74%, -320 kcal.

Tis: 60 min morgoncardio varav 10 + 10 + 15 min löpning, snittpuls: 74%, max: 92%, -423 kcal.

Ons: 5 min crosstraining, AXLAR, BRÖST, MAGE, 20 min AMT-crossing.

Tors: 63 min morgoncardio varav 10 + 10 + 5 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 min löpning, snittpuls: 71%, max: 92%, -417 kcal. Många spurter idag :o)

Fre: RYGG, BAKSIDA AXLAR, ROTATORN.

Lör: 57 min morgoncardio varav 25 + 15 min löpning (säsongsbästa på total löptid), snittpuls: 74%, max: 88%, -400 kcal.

Sön: 56 min morgonpromenad, snittpuls: 55%, max: 63%, -217 kcal.
30 min crosstraining, snittpuls: 69%, max: 80%, -190 kcal, RUMPA, HÖFTER, 10 min AMT-crossing, snittpuls: 72%, max: 81%, -70 kcal.


När jag springer så delar jag som sagt upp löpningen på intervaller av olika längd och intensitet. Kör jag korta spurter så går jag 1-2 min mellan och när jag joggar längre så brukar det bli 2-5 min promenad mellan varven. Jag börjar alltid med att gå i 10 min och avslutar också med några minuters promenerande. Jag föredrar att springa på så tom mage som möjligt så jag dricker bara vatten och aminosyror eller protein innan jag ger mig ut. När jag kommer hem blir det stretching och ordentlig frukost innan jag duschar.

Jenny Lynn

6 kommentarer:

sophia sa...

jag kör samma upplägg inför morgon-cardion. Jag känner mig lättare med lite lättsmält energi i bagaget :)

Toppen-blogg!

Lina Johansson sa...

Visst känns det bättre när man inte har nåt tungt i magen!
Tack ska du ha :o)

Ida sa...

Någon tanke bakom all morgonkardio? Jag tänkte om du sommardeffar eller har det bara blivit att det passar ditt liv bra just nu? Bara nyfiken... =)

Lina Johansson sa...

Sommardeff skulle man väl kunna kalla det ja ;o) Sen är jag rätt less på styrketräningen också för tillfället och tycker att det är roligare att springa :o)

Anna sa...

Styrketränar du benen eller tycker du att det räcker med löpningen? Jag har börjat mer med löpning och kör ff baksida lår och lite rumpa, men annars lägger jag mest fokus på överkroppen och tänker att benen får sitt genom löpningen.
Rätt tänkt?

Lina Johansson sa...

Jag har varit väldigt slarvig med benträningen på sistone. Jag vill inte ha större ben + att de får ju mycket träning av löpningen. Brukar också bara köra lite rumpa och baksida ibland.
Vill du däremot få muskulösare och större ben så är tung styrketräning troligtvis ett måste.