Annons

fredag, april 30, 2010

Valborg

Jag skulle egentligen till min gamla idrottsmassör/osteopat idag men det blev tyvärr inställt i sista stund. Hoppas att jag kan få en tid nästa vecka för jag behöver verkligen korrigera mitt bäcken och knåda musklerna nu. Känner mig både sned och öm. Motivationen dalar lite när jag inte kan träna så som jag vill. Så fort jag går eller springer så ömmar höftböjaren mer och mer, och jag misstänker att den är inflammerad. Det är sjukt jobbigt att stå upp hela dagarna på jobbet också... Att cykla funkar bättre, men jag blir lite öm och spänd i ländryggen efter en stund, och det skaver så! En aning less på att inte kunna träna på som jag vill, men men... Någon gång ska det väl bli bättre, jag tänker då inte ge upp i alla fall!

Idag är det ju Valborg och här i Lund är det nog årets festligaste dag, i alla fall för alla studenter. De började supa redan imorse när jag var ute och promenerade, sen när jag cyklade till jobbet bara kryllade det av folk som drog sig mot stadsparken med kassar fyllda av diverse alkoholhaltiga drycker. Kalla mig gammal och tråkig, men det lockar mig inte det minsta! I gymmet är det så lugnt och stilla att man nästan skulle kunna höra en knappnål falla, värre lär det vara att ta sig genom stan sen... Ser fram emot en myskväll med älsklingen och sushi :oP 

 Hoppas ni får en riktigt trevlig helg!

6 kommentarer:

Hannan sa...

Håller helt med dig. Valborgsfylla är så 2009 ;)

Lina Johansson sa...

;o)

Ebba sa...

Håller med. Suhsi och film blev det för mig, haha. Orkade verkligen inte ta mig ut. :P

Lina Johansson sa...

Inte jag heller ;o)

Jenny sa...

Jag håller med helt och fullt! Jag fattar inte hur folk orkar haha! Galet, jag blir trött bara jag tänker på det. Plus att det sliter så otroligt mkt på kroppen med en fylla. Mer värt lägga dom kalorierna på lite extra god mat och vara pigg dagen efter! :)

Lina Johansson sa...

Jag håller med dig Jenny ;o)