Annons

onsdag, april 07, 2010

Spring i benen

Phuu vilken intensiv dag på jobbet! Märks att det varit stängt några dagar, värre än en vanlig måndag... Tiden går fort när man har mycket att göra, men när jag trampade hemåt kände jag verkligen hur trött jag var.

Jag var ute och sprang imorse igen :o) Fortfarande tungt, men jag tycker att det känns så jäkla skönt ändå. Finns inget som slår löpning! Jag föredrar att springa på tom mage, eller i alla fall bara ta lite aminosyror eller protein innan så att inte magen bråkar. Jag varvar löpningen med att gå några minuter och sen springa igen, och för att inte kroppen ska vänja sig så varierar jag längden på intervallerna. När konditionen blir lite bättre så tänker jag lägga in tuffare spurter också :o) Idag blev det en riktig spurt den sista minuten, sååå härligt att ta ut sig ordentligt! Målet är att springa 3 gånger i veckan nu, gärna 4. Styrkan lägger jag in lite då och då när jag känner för det, men jag brukar i alla fall träna igenom ryggen, magen och axlarna varje vecka.

Dagens kost

Innan löpningen: aminosyror

Frukost: havregrynsgröt med linfrön, psylliumfrön, kanel, kardemumma, minikeso, vaniljprotein, äpple och sojamjölk. Supergott att söta den med lite funlight appear!

Lunch: sallad med kräftstjärtar, quinoa och avocado.

Middag: lax och quinoa med grönsaker.

Proteindrink med linfrön och några nötter.

Kvällsmål: lättkesella med hallon, gojibär, mandlar, linfrön och funlight. 1 mango. Grönt te.


 Nu kallar sängen! Imorgon väntar en ny dag med träning och jobb :o)

4 kommentarer:

frida sa...

Vad har du för protein i gröten? har hört att vassleproteinet blir förstört när det blir varmt??

Lina Johansson sa...

Nejdå det blir inte förstört!
Ibland har jag vassle och ibland kasein. Men jag tar ju i det efter att gröten är klar ändå.

Anonym sa...

Hej!
Jag är bara lite nyfiken vad du säger om funlight, man har hört så mycket om just den saften.

H kim

Lina Johansson sa...

Fun light innehåller sötningsmedel och det är därför många undviker den. Själv väljer jag alltid sötningsmedel före socker.