Annons

onsdag, april 14, 2010

-4 kg till midsommar

Idag var jag alldeles för seg för att ge mig ut och springa. Kroppen kändes tung och jag kände mig inte alls peppad, så det fick bli en timmes trampande på spinningcykeln där hemma istället. Skönt att kunna ta till den när man inte riktigt orkar nåt annat. Bortsett från att jag alltid får skavsår i rumpan av den... ;o)

Dagsformen är inte precis vad jag skulle önska just nu. Jag hade en svacka efter tävlingen och under början av året då jag inte orkade bry mig alls, så det får jag sota för nu... Svårt att hitta den där balansen efter tävlingarna, men nu börjar det kännas rätt bra faktiskt. Styrketräningen tycker jag fortfarande känns lite trist så därför blir det mest cardio nu. Jag känner mig motiverad nu igen och har satt upp ett mål att gå ner 4 kg till midsommar. Ser verkligen fram emot att kunna springa lätt igen och att kläderna sitter lite bättre. För min del gäller det mest att inte äta för mycket när jag kommer hem sent efter jobbet och är helt slut. Det bästa är om man har något färdigt att bara värma, men jag är sällan sugen på någon lagad mat då. Och mackor är ju inte precis det optimala ;o) Siktar in mig på kesella-smoothies istället! Med lite gojibär och hackade nötter för att få något att tugga på samt en kopp grönt te. Ibland blir det en apelsin eller mango som efterrätt också :oP

5 kommentarer:

Ebba sa...

Det kommer du nog klara galant :O)

Tycker också att det är svårt med maten på kvällen när man jobbat sent. Är inte heller sugen på lagad mat då, tur att keso och kesella finns ;D

Åsa sa...

Ja, håller helt med i problematiken med sen mat. Jag kör hårt med kesella smoothies, kanon bra sätt att få i sin protein och antioxidanter utan att det känns "tungt".

Desi sa...

Förstår känslan! Det kan vara svårt att hitta den där perfekta balansen, att hålla sig fit och ändå orka träna maximalt och till och med kunna öka lite massa... Har du några satsningar detta året? FF10? Isåfall kan det kanske vara värt att ligga på lite pluskilon innan deff?! Kram på dig!

BlondeAmbition sa...

låter skoj haha ja för det är ju faktiskt de =)
önskar dej att lycka till o ska böli skoj o se dig på playan i sommar =) eller inte lär ju bli sååå avis hihi
en liten fråga? jag komemr inte in på Jossans blogg längre.. anar att du vet vem ajg pratar om. vill gärna fortsätta läsa den så om du har en mail lr vet hur jag kan bli inbjuden om det går? hade jag blivit superglad.

Ha en fin dag i solen tjejen!

Lina Johansson sa...

Ebba: Tack tjejen ;o)

Åsa: Absolut!

Desi: Visst är det svårt! Tror att det är väldigt många som upplever det efter tävling... Just nu har jag inga tävlingsplaner så jag satsar hellre på en kropp jag trivs med än att bygga på mig.

BlondeAmbition: Jo, lite skoj är det väl, även om det är tufft! Haha, jovisst... ;o) Ska du säga!
Hmm, jag märkte precis att jag inte heller kommer in på hennes blogg längre. Jag vet att hon jobbar på Budo & Fitness i Umeå så testa att maila på umea@budo-fitness.se.

Kram på er!