Annons

fredag, april 30, 2010

Valborg

Jag skulle egentligen till min gamla idrottsmassör/osteopat idag men det blev tyvärr inställt i sista stund. Hoppas att jag kan få en tid nästa vecka för jag behöver verkligen korrigera mitt bäcken och knåda musklerna nu. Känner mig både sned och öm. Motivationen dalar lite när jag inte kan träna så som jag vill. Så fort jag går eller springer så ömmar höftböjaren mer och mer, och jag misstänker att den är inflammerad. Det är sjukt jobbigt att stå upp hela dagarna på jobbet också... Att cykla funkar bättre, men jag blir lite öm och spänd i ländryggen efter en stund, och det skaver så! En aning less på att inte kunna träna på som jag vill, men men... Någon gång ska det väl bli bättre, jag tänker då inte ge upp i alla fall!

Idag är det ju Valborg och här i Lund är det nog årets festligaste dag, i alla fall för alla studenter. De började supa redan imorse när jag var ute och promenerade, sen när jag cyklade till jobbet bara kryllade det av folk som drog sig mot stadsparken med kassar fyllda av diverse alkoholhaltiga drycker. Kalla mig gammal och tråkig, men det lockar mig inte det minsta! I gymmet är det så lugnt och stilla att man nästan skulle kunna höra en knappnål falla, värre lär det vara att ta sig genom stan sen... Ser fram emot en myskväll med älsklingen och sushi :oP 

 Hoppas ni får en riktigt trevlig helg!

torsdag, april 29, 2010

Sålda dräkter

FF 2007

FF 2008

Dessa är just nu på väg till en ny ägare ;o) Båda dräkterna har jag själv sytt och dekorerat med tyger och swarovskistenar från Glitz it. Jag gillar att sy, även om det är en aning tålamodskrävande ibland ;o) Svårt att få det precis som man vill vissa gånger, men övning ger färdighet. Jag har ändrat mönsterna från gång till gång men nu är jag nog rätt nöjd, så till nästa tävling blir det väl bara annat tyg. Det är ju så roligt med nya dräkter!!

måndag, april 26, 2010

Jubileumspris!

Just nu säljer vi 100 st årskort per anläggning för bara 995 kr + 220 kr i medlemsavgift! Gäller endast helt nya medlemmar! Korten gäller dygnet runt på alla våra anläggningar så det är verkligen superbilligt! 

Mer info om våra anläggningar samt grupptränignsscheman hittar ni på www.fitness24seven.com.

söndag, april 25, 2010

Vecka 16

Den här veckan har det inte blivit så mycket träning och motivationen har hamnat i en liten svacka pga att min höft har ömmat rätt ordentligt. Jag är sjukt less på den nu! Har i alla fall hittat en idrottsmassör här i Lund som verkar bra och fått en tid hos honom den 11 maj. Hoppas verkligen att han kan rätta till mitt bäcken och få ordning på eländet! Saknar löpningen redan...

Mån: 61 min morgoncardio varav 20 + 23 min löpning (nytt säsongsbästa), snittpuls: 74%, max: 94%, -436 kcal.

Tis: 42 min morgonpromenad

Ons: 60 min morgonspinning, snittpuls: 58%, max: 64%, -270 kcal.

Tors: 3 min rodd, RYGG, BAKSIDA AXLAR, ROTATORN, MAGE.

Fre: 30 min spinning varav 20 min intervaller, snittpuls: 70%, max: 88%, -195 kcal.

Lör: Vila. Övade posering med en tjej som ska göra sin Body Fitness debut i sommar :o)

Sön: 6 min crossing, BEN, 6 min crossing.
45 min kvällspromenad, snittpuls: 58%, max: 66%, -199 kcal.

 Poseringsträning inför FF 2009

Två svarta klänningar till salu

Mer info på min Tradera-sida!

lördag, april 24, 2010

Inspiration

Behöver lite ny inspiration i köket :o)

Den här får det bli!

Saknar...

Från FF2007

tisdag, april 20, 2010

Men va f*n!

Nu snöar det här!! Det var ju vår alldeles nyss! Det bara öser ner stora vita flingor och taket utanför är alldeles vitt :o(
Suck...

Vecka 15

Mån: 59 min morgoncardio varav löpning: 10 + 4 + 6 + 10 min, snittpuls: 74%, max: 92%, -421 kcal.

Tis: AXLAR, BRÖST, MAGE

Ons: 60 min morgonspinning, snittpuls: 64%, max: 79%, -331 kcal.

Tors: 60 min morgoncardio varav löpning: 10 + 10 + 5 + 5 min, snittpuls: 70%, max: 87%, -377 kcal.

Fre: 60 min morgonspinning, snittpuls: 59%, max: 73%, -275 kcal.

Lör + Sön: Vila


söndag, april 18, 2010

Myshelg med nära och kära

Ingen träning alls denna helgen, bara myyys! Födelsedagskalas för Tobbe (Calles bror) med 13 vuxna inne i deras lilla kök, sen kapade vi soffan och en fåtölj för att stanna över natten ;o) Alltid lika trevligt att umgås med Tobbe och Lisa!

Jag och Theodor. Lillkillen har hunnit bli hela 5 månader!

Tarzan, världens goaste hund!

Hur söt får man bli!!!

Sista chansen!

På måndag kväll är det sista chansen att buda på mina prylar på tradera!

lördag, april 17, 2010

Mellis från macken

Sitter i bilen på väg upp till Göteborg nu. Stannade precis på en mack för att fixa lite färdkost. Banan, proteindrink och kaffe.

fredag, april 16, 2010

Myshelg!

Ikväll blir det en trevlig middag med jobbet och imorgon åker vi upp till Göteborg för att spendera helgen hos Calles bror med familj. Ska bli suuupermysigt! Har inte träffat lille Theo sen dopet i februari och det händer ju så mycket när de är så små!

 hihi

Trevlig helg på er alla!

onsdag, april 14, 2010

Yoggi mini sockerfri

Den gula är riktigt god!
Passionsfrukt/persika/vanilj

-4 kg till midsommar

Idag var jag alldeles för seg för att ge mig ut och springa. Kroppen kändes tung och jag kände mig inte alls peppad, så det fick bli en timmes trampande på spinningcykeln där hemma istället. Skönt att kunna ta till den när man inte riktigt orkar nåt annat. Bortsett från att jag alltid får skavsår i rumpan av den... ;o)

Dagsformen är inte precis vad jag skulle önska just nu. Jag hade en svacka efter tävlingen och under början av året då jag inte orkade bry mig alls, så det får jag sota för nu... Svårt att hitta den där balansen efter tävlingarna, men nu börjar det kännas rätt bra faktiskt. Styrketräningen tycker jag fortfarande känns lite trist så därför blir det mest cardio nu. Jag känner mig motiverad nu igen och har satt upp ett mål att gå ner 4 kg till midsommar. Ser verkligen fram emot att kunna springa lätt igen och att kläderna sitter lite bättre. För min del gäller det mest att inte äta för mycket när jag kommer hem sent efter jobbet och är helt slut. Det bästa är om man har något färdigt att bara värma, men jag är sällan sugen på någon lagad mat då. Och mackor är ju inte precis det optimala ;o) Siktar in mig på kesella-smoothies istället! Med lite gojibär och hackade nötter för att få något att tugga på samt en kopp grönt te. Ibland blir det en apelsin eller mango som efterrätt också :oP

tisdag, april 13, 2010

Ny favorit :oP

Påminner om min favorit Fanta free pineapple grape som jag tyvärr inte kan hitta längre. Smakar sommar!

söndag, april 11, 2010

Vecka 14

Nu är kroppen allt lite trötter så efter det här inlägget ska jag bara slappa i soffan resten av kvällen ;o)

Mån: 60 min morgonspinning, snittpuls: 63%, max: 74%, -320 kcal.

Tis: 60 min morgoncardio varav 10 + 10 + 15 min löpning, snittpuls: 74%, max: 92%, -423 kcal.

Ons: 5 min crosstraining, AXLAR, BRÖST, MAGE, 20 min AMT-crossing.

Tors: 63 min morgoncardio varav 10 + 10 + 5 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 min löpning, snittpuls: 71%, max: 92%, -417 kcal. Många spurter idag :o)

Fre: RYGG, BAKSIDA AXLAR, ROTATORN.

Lör: 57 min morgoncardio varav 25 + 15 min löpning (säsongsbästa på total löptid), snittpuls: 74%, max: 88%, -400 kcal.

Sön: 56 min morgonpromenad, snittpuls: 55%, max: 63%, -217 kcal.
30 min crosstraining, snittpuls: 69%, max: 80%, -190 kcal, RUMPA, HÖFTER, 10 min AMT-crossing, snittpuls: 72%, max: 81%, -70 kcal.


När jag springer så delar jag som sagt upp löpningen på intervaller av olika längd och intensitet. Kör jag korta spurter så går jag 1-2 min mellan och när jag joggar längre så brukar det bli 2-5 min promenad mellan varven. Jag börjar alltid med att gå i 10 min och avslutar också med några minuters promenerande. Jag föredrar att springa på så tom mage som möjligt så jag dricker bara vatten och aminosyror eller protein innan jag ger mig ut. När jag kommer hem blir det stretching och ordentlig frukost innan jag duschar.

Jenny Lynn

Matlagning

Storkok är det enklaste och billigaste sättet att se till så att man alltid har nyttig snabbmat hemma! Nästan varje söndag lagar jag ett par-tre olika rätter som jag laddar upp frysen med i portionspåsar. Bara att plocka fram och micra när det behövs! Micron förstör inte näringsinnehållet i maten mer än någon annan uppvärmning gör, som någon frågade mig om tidigare. Vitaminer är väldigt värmekänsliga och tar lätt skada när vi värmer maten, men anitoxidanter blir istället mer lättillgängliga! En blandning av råa och tillagade grönsaker borde alltså vara det bästa.

Idag blev det ugnsgrillade kycklingfiléer som jag ska ha i mina sallader samt en riktig hälsogryta.

Skär kycklingfiléerna i småbitar och lägg i en ugnssäker form tillsammans med dina favoritkryddor. Idag valde jag curry, basilika och trocomare örtsalt. Om det känns torrt så tillsätt lite vatten. Tillaga i 200 grader ca 20 min.

Grytor är perfekt att göra storkok av! Bara att slänga i lite av varje och passa på att rensa kyl och skafferi ;o) Idag stekte jag upp en rödlök lätt i lite olivolja. Tillsatte krossade tomater och röda linser som fick puttra tills de var tillräckligt mjuka. Under tiden tillsatte jag även riven morot, vitkål, tonfisk, spenat och vitlök. Kryddade med salt, peppar, oregano och basilika.


Sommaren närmar sig med stormsteg nu! Är det fler än jag som tänker bättra på beachformen??? Kontakta mig gärna om du är intresserad av hjälp med personlig kostrådgivning!

lördag, april 10, 2010

I LOVE THIS FEELING!

www.asics.se

Hur jobbigt det än må vara så älskar jag att springa just nu! Det passar mig perfekt att springa varannan dag för tillfället. När jag går och lägger mig om kvällarna så längtar jag till morgondagens löprunda :o)

Det blir ännu roligare att springa när man har snygga och funktionella kläder på sig ;o) Idag investerade jag i en läcker tröja från Stadium och passade på att utnyttja deras medlemsrabatt på 10%.

fredag, april 09, 2010

Fredag igen :o)


Önskar er alla en riktigt skön helg och hoppas att solen skiner på er!

onsdag, april 07, 2010

Spring i benen

Phuu vilken intensiv dag på jobbet! Märks att det varit stängt några dagar, värre än en vanlig måndag... Tiden går fort när man har mycket att göra, men när jag trampade hemåt kände jag verkligen hur trött jag var.

Jag var ute och sprang imorse igen :o) Fortfarande tungt, men jag tycker att det känns så jäkla skönt ändå. Finns inget som slår löpning! Jag föredrar att springa på tom mage, eller i alla fall bara ta lite aminosyror eller protein innan så att inte magen bråkar. Jag varvar löpningen med att gå några minuter och sen springa igen, och för att inte kroppen ska vänja sig så varierar jag längden på intervallerna. När konditionen blir lite bättre så tänker jag lägga in tuffare spurter också :o) Idag blev det en riktig spurt den sista minuten, sååå härligt att ta ut sig ordentligt! Målet är att springa 3 gånger i veckan nu, gärna 4. Styrkan lägger jag in lite då och då när jag känner för det, men jag brukar i alla fall träna igenom ryggen, magen och axlarna varje vecka.

Dagens kost

Innan löpningen: aminosyror

Frukost: havregrynsgröt med linfrön, psylliumfrön, kanel, kardemumma, minikeso, vaniljprotein, äpple och sojamjölk. Supergott att söta den med lite funlight appear!

Lunch: sallad med kräftstjärtar, quinoa och avocado.

Middag: lax och quinoa med grönsaker.

Proteindrink med linfrön och några nötter.

Kvällsmål: lättkesella med hallon, gojibär, mandlar, linfrön och funlight. 1 mango. Grönt te.


 Nu kallar sängen! Imorgon väntar en ny dag med träning och jobb :o)

måndag, april 05, 2010

Kläder och skor till salu

Lillasyster inspirerade mig till att skaffa ett Tradera-konto i helgen, så nu är det fixat! Gå gärna in och kika på vad jag har att sälja, just nu är det mest träningskläder och skor :o) Länk 

Vecka 13

Mån: AXLAR, BRÖST.

Tis: 60 min morgonspinning, snittpuls: 64%, max: 75%, -325 kcal.

Ons: 45 min morgonspinning, snittpuls: 61%, max: 66%, -223 kcal.

Tors: 60 min morgoncardio varav 15 + 10 + 10 min löpning, snittpuls: 72%, max: 91%, -415 kcal.

Fre: 58 min morgoncardio varav 15 + 20 min löpning, snittpuls: 74%, max: 94%, -380 kcal.

Lör: 66 min morgonpromenad vid havet med Calle :o) Underbart väder!
RYGG, BAKSIDA AXLAR, MAGE. Promenerade hem efteråt, 15 min.

Sön: 63 min morgoncardio varav 12 + 8 + 12 min löpning i skogen. Härligt med omväxling!

Mycket löpning denna veckan, säkert därför som jag har haft lite ont i mina knän. Hoppas att det ger med sig för jag vill komma igång med löpningen på allvar nu!

Avslutar med några bilder från vår påskhelg i Höganäs. Lördagen bjöd på underbart vårväder, sen vart det grått och kallt igen...

Busfröet Zezar vaktade i trappan, han visste att Leo gömde sig däruppe ;o)

torsdag, april 01, 2010

Glad Påsk!

Sista dagen på jobbet sen är det lååånghelg :oD Det blir en tur upp till min kära familj i Höganäs där även lillasyster och hennes kille är på besök. Ska bli suuupertrevligt!

Hoppas att ni alla får en riktigt skön helg nu!