Annons

onsdag, mars 03, 2010

Riktig skitstart på dagen

Idag var det strålande solsken när jag vaknade så jag gav mig ut på en joggingrunda. My god va tungt det var idag! Värsta pensionärstempot, inte alls skönt. Sen var det bara att slänga i sig gröten, duscha och hoppa upp på cykeln för att jäkta till jobbet. Så sjukt stressad idag, kändes som jag skulle explodera av stresshormoner den första timmen... Cyklade i världens fart för jag var sen och hade en del att fixa innan öppningen, så hoppar kedjan av! Jag är så trött på min skitcykel!!! Låter som den ska falla i sönder när man cyklar på stenarna i denna förbaskade stan! In på hemköp för att handla en massa tung frukt, sen var det bara att fylla typ hela min väska med AP-TUNGA mynt för att gå till banken och växla. Tonåringar som var i vägen, struliga kunder och världens oordning bland de fria vikterna. Yeeyyy vilken bra start på min dag! Jag fick smita in i ett solariebås och ta några djupa andetag för att lugna ner mig. Lyckligtvis så är det nästan alltid värst den första timmen eller två, sen lugnar det ner sig ett tag innan kvällsrusningen.

Min höft och rygg har bråkat med mig en hel del på sistone och nu börjar jag blir riktigt trött på det. Jag har varit runt hos sjukgymnaster, på akupunktur, hos naprapat och idrottsmassör, men har ändå fått dras med spända och ömmande muskler på högersidan i flera år nu :o( Jag ska försöka få en remiss för ultraljud/mjukdelsröntgen så jag får veta om jag har några muskelskador, sen får jag väl se vad jag gör åt saken efter det. Idrottsmassage är väl det som jag tyckt hjälpt mest, men det kräver ju att man går ofta och det blir så sjukt dyrt. Någonting måste jag göra i alla fall!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lina!
nu ska jag skriva till dig för första gången istället för att bara smygläsa din inspirerande blogg! (det var jag som hälsade på dig, och gästtränade på combaten med Carmen i mån:)!)
Tycker du är superduktig!
Kämpigt med din rygg... Men vet du, du får plocka fram affärsLina och köra bytesaffär istället. 1 timmes massage, mot 1 PT-timme med dej :) Jag är massör och i behov av träningshjälp...och säkert många med mig.
Jag vet PRECIS hur kämpig din dag varit!! Jag har nämnligen haft ditt jobb innan! :) jobbade på anläggningen i 5 år, tills Christian tog över. Då hette det Workhouse och sen blev det Forum. Kul, jag saknar det ibland! Hang in there, så ses eller hörs vi säkert igen. Ta hand om dig, Annika

ida sa...

Känner igen sådana dagar...de är inte roliga och man vill bara att de ska ta slut.
Men det kan ju i alla fall inte bli sämre idag (Torsdag)Solen skiner och våren är påväg(förhoppningsvis :))!!

Ebba sa...

Låter inte som någon vidare bra dag det där. Hoppas att du har en bättre dag idag =) Kram

Lina Johansson sa...

Annika: Vad gullig du är, tusen tack!! :o) Så du har jobbat här innan, där ser man! Det där låter som en bra deal tycker jag :o) Hör gärna av dig på min mail (överst i bloggen) så kan vi ju boka in något!

Ida, Ebba: Som tur var blev den bättre sen :o) Och kedjan fick jag på lätt som en plätt *tur*. Idag känns det som en toppendag i det fina vädret!!


Kram på er!