Annons

måndag, februari 01, 2010

Vinter

Den här vintern vill visst aldrig ta slut! Tror aldrig vi har haft så här mycket snö så länge under min livstid! Visst är det mysigt, men det börjar bli liiite jobbigt nu. Jag vill ju kunna cykla till jobbet! Så mycket krångligare att behöva passa busstider. Jag tycker att det är lyx att kunna cykla till sitt jobb, och gratis motion får man på köpet :o) Ska köpa mig en riktigt skön damcykel med cykelkorg snart, så himla praktiskt ;o)

Idag hann jag med en halvtimme på AMT-crossen och några magövningar innan jobbet. Det blir inte så mycket styrketräning numera, har verkligen noll motivation för det. Jag kör lite vad jag har lust med bara. Maten är det också lite si och så med. Om dagarna har jag inga problem att hålla mig till bra mat och små portioner, men om kvällarna orkar jag inte bry mig. Det brukar bli fruktsallad, mackor, ostkaka eller ibland någon lagad mat. Godis slinker det också ner lite då och då. Visst önskar jag att formen vore bättre, men jag har verkligen inte motivationen som krävs för att göra något åt det just nu. Utan något mål i sikte är det svårt.

Det har varit en stressig dag på jobbet, måndagar är alltid värst. Man har alltid en del att ta igen efter att det har varit stängt, plus alla nya medlemmar som ska ta tag i sina liv efter helgen. Ikväll var det verkligen tokmycket folk med fullbokade pass! Jag funderade på att köra Body Balance eller sola när jag slutat, men det blev övertid så jag missade passet. Orkade inte lägga mig i solariet heller, ville bara få komma hem till lugn och ro. Kanske blir det ett Yoga-pass imorgon kväll, jag skulle behöva det.

Nu kallar sängen på en trött Lina...

5 kommentarer:

Sonja sa...

Hej Lina, jag förstår ditt problem. har ingenting med tävling eller så att göra, men jag vill också kommer i form och det går jättebra några dagar, men sen blir jag lite 'loose'. kanske du kan ta lite mer mat under dagen, så att man blir inte så hungrig och sugen under kvällen? eller så accepterar du att just nu har man ingen tävlingsform, det är ju inte ett måste. man jag förstår att det ibland är det vad man gör total mot det vad man egentligen vill...
har det gott, Sonja

Lina sa...

Hejsan!
Jag funderar på att börja tävla i Athletic Fitness och undrar var jag ska vända mig för att hitta en tränare?

Ebba sa...

Ja, sjukt mycket snö i år ju!! Haha, försöker förbereda mig mentalt på att snön säkert kommer ligga kvar i juni här uppe ;)

Ha en fin tisdag! kram

Lindsey sa...

Jag var riktigt less på snön igår när jag promenerade. Det var sådan snö som man halkade bak med fötterna, för varje steg man tog. Men tänkte, tja, bättre flås eller nåt =P. Men, jag är ingen vintermänniska. Föredrar sommaren.

Lina Johansson sa...

Sonja: Jo, det kan säkert hjälpa att äta mer på dagen, men det är svårt för mig att hinna med det när jag jobbar. Jag tror mest det beror på att jag inte orkar bry mig så mycekt just nu, gillar att äta gott ;o)

Lina: På BODY:s forum kan du komma i kontakt med många som håller på med athletic fitness!

Ebba: Hahaha ;o) Det får vi inte hoppas! Det sägs ju att det blir en bra sommar om det har varit en vargavinter så vi får väl hoppas på det =)

Lindsey: Usch ja, det är jobbigt. Det är mysigt med riktig vinter ett tag, men nu börjar man bli smått less på all snö...

Kramisar!