Annons

tisdag, februari 16, 2010

Kostrådgivarutbildning

Då har jag hunnit med de två första dagarna på kostrådgivarutbildningen och än så länge är jag helnöjd! Mycket repetition från universitetet för min del förvisso, men det skadar inte att friska upp minnet. Jag älskar verkligen det här! Det är en väldigt blandad klass på 23 st och lärarna är superbra! Martin Brunnberg och till viss del Kristina Andersson håller i största delen av utbildningen, sen kommer det även att bli en föreläsning vardera med Fredrik Paulún och Susanne Dalsätt. Kursen pågår hela denna veckan sen är det 2 veckors uppehåll innan den fortsätter med en vecka till i mars.
Mer info om utbildningen hittar ni här.

Jag är inte helt fri från förkylningen än, näsan är fortfarande lite täppt och snorig, men idag kunde jag inte hålla mig borta från träningen längre. Direkt efter föreläsningen hoppade jag i träningskläderna och skuttade upp till gymmet ;o) 10 min uppvärmning på crossen sen blev det en genomkörare för ryggen, lite biceps, baksida axlar och rotator. Vi får träna gratis på Forum under utbildningen, skitkul att prova på en massa nya maskiner! Tänkte gå på något pass sen också, grymt sugen på att testa core och indoor walking! Kände mig inte precis vrålstark, men det var sååå skönt att få använda sina muskler igen! Ända sen tävlingen, dvs ett par månader tillbaka, har jag mest tyckt att träningen varit tråkig och känt mig totalt omotiverad. Verkligen mestränat i gymmet... Men nu börjar jag äntligen få tillbaka mitt träningssug, det känns roligt att träna igen :o) Kan dock inte påstå att jag längtar efter att ställa mig på scenen igen med tanke på alla förberedelser som krävs. Just nu vill jag bara träna för att det är roligt och för att jag mår så bra av det :o)

7 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej. Vilken mysig blogg!

jag bloggar också, om mitt liv som unga mamma och fru=)

och inredningsgalning och matgalning, hehe...

Kram

Cizzi sa...

Åh, jag tänker tillbaka på när jag gick utbildningen för ett år sedan. Det var kylomikroner och citronsyracykeln för hela slanten =) Haha. Hälsa Martin! Han är en underbar lärare.

Lina Johansson sa...

Anonym: Tack ska du ha =)

Cizzi: hahaha ;o) förstår att det är förvirrande när man aldrig läst om det förut, för mig är det lite nyttig repetition :o) Jag stortrivs verkligen på utbildningen, de är så himla trevliga och pedagogiska!

Petra sa...

Hoppas du kurerar dig! Har själv dragit på mig en tråkig förskylning.

Den utbildningen du går skulle man verkligen vilja gå också. Måste vara riktigt intressant speciellt med Fredrik Paulin.

Lycka till!

Lina Johansson sa...

Jag kan varmt rekommendera utbildningen! Martin är en fantastiskt bra lärare, Kristina likaså. Tror även Fredriks och Susannes föreläsningar kommer bli intressanta.
Krya på dig!

Marie sa...

vad kul att läsa till kostrådgivare =)

Lina Johansson sa...

Ja, det är superintressant!!