Annons

söndag, februari 21, 2010

En annorlunda chili con carne


Gjord på rådjursfärs (mycket magert och proteinrikt), svamp, majs, morot, paprika, kidneybönor, kikärtor, rödlök, vitlök, salt, svartpeppar och krossade tomater. Supergott!! Jag har velat testa färs från vilt jättelänge nu, och idag slog vi till! Finns några olika varianter från Åke P i frysdisken på t.ex. ICA och Citygross.

Jag fick till ett klart godkänt ryggpass idag också, styrkan börjar återvända nu känns det som :o) Bara att jobba vidare!! Imorgon blir det någon form av cardio innan jobbet.

6 kommentarer:

erica sa...

mums vad gott det såg ut!!! Kan tänka mig att dte blir gudomliga färsbiffar av rådjur...

kram erica

Ida sa...

Vilt är gott, MUMS! Jag har hört nånstans att viltkött är det kött som innehåller mest kreatin också. Iaf älgkött har jag för mig.. ;)

Anonym sa...

Vi saknar dina dagliga uppiggande inlägg! :) Kanske något om beach 2010? :) Lite formbilder och mål hade varit skoj!

Lina Johansson sa...

Erica: Det var suuupergott! Blir säkert kanon att göra biffar av också!

Ida: Det kan säkert stämma, har faktiskt ingen aning. Gott och nyttigt är det i alla fall =)

Anonym: Sorry, jag tycker att det är lite trist att blogga just nu. Kommer aldrig på något roligt att skriva om...

Anonym sa...

Jaaa Lina , saknar din dagliga inlägg..... Du är jätte duktig på detta!!!En av de bässssta!! Cathrine

Lina Johansson sa...

Med gud va gullig du är! Tusen tack!
Jag ska försöka bli lite bättre på att uppdatera bloggen :o)