Annons

söndag, januari 03, 2010

This sucks...

Det där med att trappa upp dieten försiktigt efter tävlingen funkade ju bra de första dagarna, sen sket det sig fullständigt kan man väl säga. Man sliter röven av sig i flera månader med hård träning och diet för att gå ner de där kilona, men att få tillbaka dem igen det kräver minsann ingen större ansträngning. Känns ju sådär kul... Men jag har bara mig själv att skylla så det är bara att bita i det sura äpplet nu. Dags att styra upp tillvaron igen och bränna bort julgodiset!

Mindre sånt här...




Och mer sånt här!
Helene Ahlson
 

Are you with me!?

13 kommentarer:

Suzan sa...

yes, jag är med dig..
O min kropp mår skit just nu efter allt socker o fett som jag stoppat i mig under julen...*bläääk*

FitnessMama sa...

Gott Nytt År Lina! Jag önskar dig ett inspirerande 2010! Ta hand om dig! Kram Jeanette

Millan sa...

Jag är definitivt på!!!
Jag är trött på att vikariera som julgris nu såhär efter jul... ;o)
Nu är det full fräs med kost o träning igen!
Kram gumman

Malene sa...

Absolut!

Igår var första dagen sedan julafton som jag inte åt en enda godisbit.

Beach 2010 ?? ;-)
Kram Malene

Lina sa...

Jag är med! Smygstartar idag men imorgon, då j*vlar!;) Hälsningar från Lina Johansson i Sthlm ;)

Lina Johansson sa...

FitnessMama: Tack detsamma tjejen! Känns som att 2010 kommer bli ett kanonår ;o) Kram!

Suzan, Millan, Malene, Lina: Yes, va härligt att höra! Nu kör vi tjejer!!!

Jörgen sa...

Undrar (stort egenintresse här)när man dietat så hårt och relativt länge som många gör, kommer inte kroppen överkompensera när man väl börjar äta igen? alltså att den direkt efter avslutat diet suger åt sig o lagrar i princip allt man äter?
Min fundering i så fall är om man inte kunde vinna lite anabol effekt av att konstant göra mini bulk perioder hela tiden? Alltså bulka 4 veckor sen dra ner i 2-3. På så sätt borde man väl kunna hålla en hyfsad året runt form och ändå kunna göra förbättringar, utan att man behöver dieta för hårt på slutet och således tappa för mycket av den massa man strävar efter att behålla?

Sashli sa...

I´M WITH YOU BABY!!!!! :D

UNDERBART!! :D
Då rockar vi då snygging!
KRAM!

Anonym sa...

Du vet ju iaf att du inte är den enda som inte lyckades med det ;) Känns som att vad än man tuggar på så sväller man upp som en ballong. Jag har gått upp 6kg sen lucia och det är bara en månad sen vi stod på scenen! Huvva :) Ha det bra! Kram S

Lina Johansson sa...

Jörgen: Jag tror att det är psykiskt till största delen, man äter helt enkelt mer än man behöver.Jag tror dock att det kan vara effektivt att periodisera dieten som du säger, men då gäller det ju att ha stenkoll på hur mycket man får i sig hela tiden och det är lite trist i längden.

Sashli: Gött!!!!! :o)

S: Usch ja, vet precis hur det är! Men det stabiliserar väl sig snart får vi hoppas...

Bella Eklund sa...

Gumman, jag tror faktiskt att avsluta en lång diet i december, då all julhysteri är som störst, är den minst lämpade tiden om man samtidigt ska försöka hålla igen. Du kan trösta dig med att du garanterat inte är ensam! :)
Och detta var ju faktiskt FÖRRA året, nu är det 2010 och dags att köra på igen. Ja, så fort du blivit bra efter förkylningen. Viktigt viktigt! Läkarna trodde ju först att jag hade fått inflammation på hjärtmuskeln eftersom jag (dum som jag är) tränat med förkylning.... Viljan är stark, men läkarna skrämde upp mig rejält där och jag kommer ALDRIG göra det igen. Allt händer av en anledning, tror jag, och jag fick mig en varningsklocka iaf... ;)

Puss o kram och gott nytt 2010 gummsi :)

Lina Johansson sa...

Bella: Jo, det har du säkert rätt i. Vid jul är svår att låta bli alla godsaker ;o)
Jag lovar att jag ska krya på mig ordentligt innan jag ger mig på gymmet igen, tack för omtanken vännen! Förstår att du fick dig en riktig tankeställare där, va rädd om dig nu gumman!
Stor kram på dig och gott nytt!

Julia sa...

till tusen! =)