Annons

onsdag, januari 13, 2010

Igång igen!

Va härligt det känns att vara igång med träningen igen!!
Känner mig lite småseg om morgnarna, men sen när man väl kommer till gymmet så är det sååå skönt att röra på sig :o) I måndags blev det axlar, bröst och 20 min löpning. Lite klen, men grym kontakt! Och vilken träningsvärk... Igår 35 min AMT-crossing med en snittpuls kring 80 % och idag 30 min crosstraining med en snittpuls på 75 % tror jag det blev. Svettigt värre! Ville tränat längre varje gång, men jobbet kallade... Och jobbet det rullar på för fullt det också :o)

4 kommentarer:

Johanna sa...

Hej Lina!

Jag följer din blogg och tycker den är jätterolig och inspirerande. Du har grym fysik och jag hoppas oxå kunna vara lika fit en dag ;)
Jag har en fråga till dig. Och jag hoppas du vill hjälpa mig.
Jag är 165 lång, 60 kg. Tränar 5 dagar i veckan. Styrka 10 reps, 3 set. Antingen 40 min spinning efteråt eller 30 min intervall på crosstrainern. Jag undrar lite över kosten. vad jag ska äta efter träning. Målet är att tappa fett. Jag har inte jättemycket med något kilo.
Frukost äter jag 1 ägg o två vitor. 1 port gröt o en hembakad smörgås.
Lunch: 100 gram kyckling, 1½ dl ris o massa grönsaker.
Sen träning!
efter brukar jag dra en proteindrink 25 gram protein och 5 riskakor.
Jag brukar äta middag 1-1½ timme senare. Ska jag fylla på med Ännu mer kolhydrater då?? Det är det som är min fundering. Jag har försökt googla men får inget direkt svar. Så därför hoppas jag få lite hjälp av en expert ;)
Sen till kvällsmål äter jag ungefär 150 gram kesella med lite hallon.

Jag hoppas verkligen att du kan hjälpa mig reda ut mitt kolhydratstrassel! ;) tacksam för svar!

Lina Johansson sa...

Tack för din fina kommentar!
Det är de där sista kilona som är svårast att bli av med, så prova dig fram att långsamt dra ner på energin. Jag tycker inte att du behöver mer kolhydrater till middagen utan fokusera på ett berg av grönsaker och ordentligt med protein samt lite nyttigt fett. Låter som att du äter bra annars!
Lycka till!
Mvh Lina

Jossan-Wellness by me sa...

Hej Söta du!

Hoppas du haft en härlig helg med massa mys och att du mår bra.
Önskar dig en härlig söndag.

kramar från ett snöigt umeå.

Lina Johansson sa...

Tack detsamma fina Jossan!
KRAM!