Annons

söndag, januari 10, 2010

Härligt!

Jag tog mig i kragen och gav mig ut i den kyliga blåsten till slut, och vilken tur! Det var ju superduperskönt! Pirrade i hela kroppen av att få röra på sig igen :o) Pulsade runt i snön hela 70 min och blev till och med svettig idag! Bara längtar efter att få rutin på kosten och träningen nu igen!

Min kycklingwok puttar på spisen här nu och det doftar ljuvligt :oP God mat för hela veckan! Gjorde ungefär som sist men använde lätt kokosmjölk istället för 4% matlagningsgrädde. Supergott, men lite vattnigt blev det. Jag föredrar egentligen att äta kall mat på jobbet eftersom jag bara slänger i mig maten lite snabbt när jag får en lucka, men just nu är jag så trött på sallader och måste äta något annat ett tag.


Kycklingfiléer frästa i japansk soja, lite olja och Granits Thaikrydda. 
Vitkål, paprika, champinjoner, spenat, böngroddar, kidneybönor och en burk lätt kokosmjölk.

Nu ska jag portionera upp woken, sen blir det mys i soffan med en bra bok. Imorgon ska jag minsann träna, blir alltid lika träningssugen när jag väl kommer till jobbet annars ;o) Misstänker att det blir fullt ös denna veckan nu när vårschemat drar igång. Då ska jag passa på att börja med yoga eller body balance igen också, superskönt!

3 kommentarer:

Sashli sa...

Hej vännen!
Åh va skönt med extra rundan för mig med. Kan du träna för mig i några dagar till tills jag blir frisk? :)
Haha jag har glömt bort hur det kännns och hur jag ser ut som vältränad, HAHA!
Vill ju inte släppa denna dumma halsont, men jag borde ju vara på fötter snart igen :S
Njuter att du är igång iallafall!
Kramar

Lindsey sa...

Jag hittade på ett eget recept igår, som var otroligt gott. Prova gärna om du vill. Har inga exakta mått, men skriver ner hur mycket jag använde på ett ungefär.

350gr kyckling
2 stora burkar champinjoner (alt. färska)
1 stor burk bambuskott
1 påse färdig padthaisås
2 stora msk thai sweet chili sås
1 msk chilisås
½ burk lätt creme fraiche
½-1 dl mjölk
Salt

Kram//Linda

Lina Johansson sa...

Sashli: Jag också, men nu börjar jag få känna på hur det är att ta ut sig ordentligt igen. NICE!!
Hoppas du är helt kry snart vännen!
KRAM!

Lindsey: Härligt, låter gott det också!