Annons

onsdag, april 01, 2009

Massor av cardio!

Jag hade ingen lust att bege mig till gymmet idag så det blev en massa cardio istället. Utöver morgonens 60 min spinning så tog jag en 90 min promenad i vårvärmen under eftermiddagen och 45 min cykelrunda i solnedgången. What a day! Gissa om jag sover som en liten gris om nätterna ;o)

Nu är våren här på allvar! Jackor hade åkt av eller var uppknäppta på nästan varje människa jag mötte, såg t.o.m. några i kortärmat och en som joggade utan tröja! Själv blev jag riktigt varm under promenaden, men under kvällens cykeltur höll jag på att frysa tår och rumpa av mig!

9 kommentarer:

Jossan sa...

Jäklar, nu är de hårdkörning;)
Ha en underbar dag i vårsolen gumman.
KRAM

Anonym sa...

Hej! Tänkte fråga, går på min diet nu inför sommaren. Ska jag dricka min proteindrink direkt efter gymmet, innan min 90 min promenad eller ska jag ta den när jag kommer tillbaka? Ligger på 3 kapslar omega 3 om dagen. Räcker det? Är 170 lång och väger 61 just nu. Känner att jag ligger på för lite kolhydrater, blir hungrig och sugen hela hela tiden. Dock blir jag dundermätt under måltiderna. Känns jobbigt detta.

Du är helt grym förvörigt. Utstrålning och karisma som få! Keepup!

AK

Ida sa...

Vår värme.. hihi. Jag tyckte också det igår och var så nöjd att jag gick runt utan mössa för första gången och bara tunna fingervantar. Kolla vilken fin isväg vi har uppe i Luleå.. Mmmmmm

Kör hårt Lina, du vet jag följer och håller tummarna!

Ebba sa...

Gud vad skönt det ser ut =) Här uppe är det bara grått och slaskigt, men förhoppningsvis försvinner snön snart så att vi får lika fint väder som ni där nere ;P Kram

Lina Johansson sa...

Jossan: Jajamensan ;o) Tack sötis!

AK: Du bör helt klart ta proteindrinken mellan styrkan och cardion, annars kommer du bryta ner dig fullständigt! Det bästa är om du delar upp passen när du kör så länge. 3 omega-3 är helt okej. Vill du ha hjälp med dietupplägget så är du välkommen att skicka ett mail för mer info!
Tusen tack!! =)

Ida: Hihi ;o) Tack tjejen! Postade ditt lilla paket idag så jag hoppas det hinner fram tills imorrn!

Ebba: Våren är sååå härlig!!! Skickar upp lite värme till er också ;o)

KRAMAR!!

Anonym sa...

Skulle gärna skicka iväg ett mail till dig ang min diet... Vad har du för mail? =)

Lina Johansson sa...

Du hittar den i Fitness by Lina rutan :o)

Anonym sa...

Funderade lite på det här du skrev om att hon absolut bör ta en proteindrink mellan passen för att inte bryta ner musklerna, är inte själv speciellt insatt men det är väl inte så lätt att bryta ner musklerna? det är väl det sista som kroppen tar av? och hur fungerar det om hon tar en proteindrink, går det direkt ut, tar det inte tid innan musklerna får det? tack för hjälpen!

Lina Johansson sa...

Jodu, musklerna bryter man ner ganska lätt om man inte äter ordentligt och fortsätter med hård styrketräning! Kroppen prioriterar inte direkt en stor muskelmassa för överlevnad, då är fettet faktiskt viktigare!
Jag skulle tippa att det tar omkring 30-40 min innan proteindrinken når blodet, så visst dröjer det en stund. Men hellre en proteindrink efter styrkan och innan de 90 min promenad, än att vänta ända tills hon kommer hem och får mat i sig.