Annons

fredag, april 03, 2009

Jag bara älskar våren!!!

Råkade visst sova lite väl länge idag så det hanns bara med 30 min morgonspinning. Typiskt när benen var relativt pigga! Men men... Sen cykeln till skolan för föreläsning om fett och kolesterol metabolismen. Bara en massa repetition för min del, men det är skönt att friska upp minnet. Sen över till gymmet där jag satte mig i caféet och lunchade i lugn och ro innan jag gick in och tränade. 10 min crossing, biceps, triceps, mage, lite plyometrisk träning och avslutade med hela 30 min på crossen. Styrkan kändes bra, men flåset är inget vidare. Kändes som om hjärtat skulle hoppa ut ur bröstkorgen efter de plyometriska hoppen och jag flåsade som en liten gris... Håller mig till låg/medelintensiv cardio nu. Tänkte bara kört en kort stund på crossen efteråt för att sen promenera hemåt, men det flöt på rätt så bra så jag fortsatte :o) Blundade och visualiserade tävlingen framför mig, såg mig själv i bättre form och satte poserna perfekt ;o) Nu är det slutspurt och FOKUS! Svepte proteindrinken och promenerade 40 min hem i solskenet och värmen. Man kan ju inte annat än njuta av livet! Solen ger mig så mycket energi och glädje!


Söta blommor överallt och knopparna på träd och buskar kommer explodera när som helst!

Tänkte ta ytterligare en promenad lite senare, hoppas älsklingen vill följa med då :o) Sen blir det en lugn och skön kväll i soffan, Talang 2009 och säkert någon film efter det. Härligt!

Önskar er en riktigt skön helg!

7 kommentarer:

Evelyn sa...

Hur långa är gympassen? Är det någon skillnad i tid (alltså hur långa passen är 30 min eller 60 min) när du tränar off-season och nu on-season?

Kämpa på nu, bara några dagar kvar.

Lina Johansson sa...

Jag försöker ofta köra korta och effektiva pass på 30-45 min, men det händer även att jag håller på i uppåt 60 min. Jag kör tills jag är nöjd utan att det får bli en massa dötid. Har i princip samma upplägg on/off, men jag fokuserar ju såklart på att öka i styrkan när jag är off. Nu är det mer att bibehålla den.

Tack, det ska jag göra =)

Anonym sa...

Visst är det härligt med solen!
Jo jag tänkte fråga om lite tips. Vad kan du rekommendera för övningar om man vill få mindre höfter? Frågan kanske låter lite knepigt. Jag är fullt medveten om att man inte kan punktförbränna osv. Men ändå nån övning måste det finnas som tränar den delen lite mer? Går morgonpromenader och springer cirka 20minuter efter styrketräning

Med vänlig hälsning

En sambatjej som måste va superfit till sommaren!

Anonym sa...

Håller med dig, våren är underbar!
Kämpa nu in i det sista. Jag läser din blogg och du inspirerar. Skall ner under påskhelgen och hejja fram dig!

Lycka till, här håller iaf jag tummar och tår, antar det finns fler där ute som är villiga att hålla med!
Du är ett gott föredöme Lina! Fortsätt så!

J.

Jossan sa...

Hej gumman
De är jag..tjejen med koll, hi hi;)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT!
Ville bara önska dig en härlig dag.
Kramar

Ebba sa...

Är grymt avundsjuk på alla vårbilder söderut ;P Här får vi nöja oss med grått, regn och grå ful snö, hihi. Men den borde ju försvinna snart om regnet fortsätter =)

Ha en underbar helg! Kram

Lina Johansson sa...

Anonym: Öka förbränningsträningen och skärp till kosten, samt bygg upp en fast rumpa med övningar som utfall, raka marklyft, bencurl med pilatesboll eller viktplatta på magen, knäböj m.m. Var inte rädd för att köra tungt!

J: Åh, tusen tack!!! :o)

Jossan: tihi, sötaste du! Tack detsamma vännen!

Ebba: Det kommer, håll ut!! ;o) Tack detsamma tjejen!

KRAMAR!