Annons

lördag, januari 03, 2009

Utgångsläge

Idag tog jag mina mått för att se hur jag ligger till inför tävlingen. Fick bekräftat att jag lägger på mig först på överkroppen, anade det. Eftersom bröst, midja och mage ökat mer än rumpa och lår så kunde jag inte riktigt hitta jämförbara mått i höstas, men på ett ungefär så är jag 8v från tidigare tävlingsform. Med 14v till Sweden GP bör jag alltså komma i bättre form :o)

Vikten i morse var 54,6 kg vilket faktiskt bara är 2½-3 kg över vad jag vägde innan jag påbörjade vätskemetoden inför tävlingen. Man kan ju inte direkt jämföra med den tömda vikten på 49 kg eftersom jag normalt har mer vätska än så i kroppen.

Dagens mått vs. måtten 1 vecka innan tävling
Bröst: 83 cm - 78 cm
Midja: 64 cm - 58,5 cm
Mage: 71 cm - 65 cm
Rumpa: 87 cm - 85 cm
Lår: 51,5 cm - 49 cm

Jag misstänker att det är ganska många som vill ha lite siffror att följa här i bloggen så jag ska försöka hålla er uppdaterade på förändringarna veckovis. Den här gången ska jag se till att ta bilder oftare också, för min egen skull så att jag kan se hur jag ligger till. Jag lovar inte att jag kommer lägga upp formbilder varje vecka, men självklart ska ni också få följa utvecklingen.

Nähe, dags för lite dietplanering... Orkade inte fixa det igår.

Följ min blogg med bloglovin

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hej... Undrar om du, som har koll på det mesta i matväg (*hi hi*), vet om makrill i tomatsås är nå bra som mellanmål under diet??? =) Ska för övrigt bli såååå kul att följa dig under dieten eftersom jag ska dieta lite smått själv, from. måndag.. =) Kram Maria

Lina Johansson sa...

Absolut, det funkar utmärkt! Makrill och annan fisk innehåller ju en massa bra fett och protein. Jag åt 2 burkar om dagen när jag var i Rom i höstas ;o) Hade det som mellanmål tillsammans med en frukt eller grönsaker.
Roligt att du följer mig :O) Lycka till med din diet!
Kram Lina

Anonym sa...

Lycka till med dieten nu!
Du är säkert inne i det hela om en vecka eller så....kan va segt i början men du kan detta nu!
Friheten får du ta om lördagarna istället. Då blir det ju extra njutning när det inte händer sååå ofta.
Gott nytt år förresten!

Maria A

Frida sa...

Spännande att du ska tävla igen! :) Kommer följa dina inlägg som vanligt! :D hih
Hejja!

R1ll0 sa...

Hallå där tjejen, inte kikat in här på ett tag nu. Ett stort grattis till din placering tidigare i tävlingen. Hoppas du får en bra fortsättning på det nya året. Några fler tävlingar inplanerade för 2009? //Kram, Linda

Lina Johansson sa...

Maria: Det har du rätt i, bara att rulla igång så är man snart inne i det igen :o)
Tack detsamma!

Frida: Tack ska du ha ;o)

Linda: Tack så mycket :o) Ja jag siktar på Sweden GP i april och Göteborgsvarvet i maj, sen får vi se.

Kramar Lina

Åsa sa...

Du är så duktig! Heja, heja! Det ska bli spännande att följa med dig som vanligt.

Själv har jag just lagt en order på styrkadirekt för att fylla på förråden här hemma och på jobbet. Har just börjat jobba efter mammaledighet och nu kan jag tyvärr inte på samma sätt äta vad och när jag vill längre. Man blir bortskämd när man är hemma vill jag lova! Kan tyvärr inte sitta i möte och mumsa makrill på mitt jobb. Men med lite tips och trixs kan jag ta mig fram i alla fall utan alltför mycket höjda ögonbryn och kommentarer. Lite proteinpulver i youghurt fungerar t.ex. Jordgubbsyoughurt, eller hur?

Fattar inte hur folk (läs alla på mitt jobb t.ex) klarar sig på två koppar kaffe mellan 12 och 17? Är det inte konstigt 2009 när vi vet så mycket om vad kroppen behöver?

Nej, nu ska jag sluta gagga och sova. Tack för en bra blogg!

Lina Johansson sa...

Tack Åsa :o)
Ja jag förstår precis vad du menar! Ibland är det rätt skönt att få sin mat att se så svensson-aktig ut som möjligt så att man slipper förklara sig hela tiden. Folk kan va sååå nyfikna och älskar att lägga sig i sånt dom inte förstår sig på.
Lycka till med ditt nya upplägg, det kommer säkert att funka kanonbra! Man behöver bara lite tid att komma in i de nya rutinerna sen rullar det på :o)
Kram Lina

Anonym sa...

Hej Lina!

Jag är en träningsglad tjej som skulle behöva hjälp...
Skulle du kunna tänka dig att göra ett kostschema åt mig? Du verkar ha god kunskap inom området :-)

Kram Hanna

Lina Johansson sa...

Hej Hanna!
Jag hjälper dig gärna, men jag kan tyvärr inte göra det gratis. Maila mig så kan vi komma överens om en summa!
Mvh Lina
linajohansson23@hotmail.com

Anonym sa...

Å va roligt med mer bilder! Va spännande att du ska tävla igen. när är göteborgsvarvet å när är GP? Spännande md så olika satsningar! För övrigt skulle jg tycke att det va super kul om du ville lägga ut lite träningsbilder också!! Du är grym! Stort lycka till!! mvh// Sabina

Lina Johansson sa...

Jag ska försöka ta med bilder, men det är inte ofta man är upplagd för att fota på gymmet tyvärr.
Sweden GP går 12 april i Varberg och Göteborgsvarvet 16 maj.
Tack snälla!

Anonym sa...

Spännande att följa med på din resa mot nästa tävling. Bra idé med bilder och mått! Såg att Pauline (Nordin) fotar sig varje dag och lägger ut på bloggen för att dokumentera formen. Kanske kul att ha och jämföra sig med inför kommande tävlingar också?
Vill bara uppmuntra dig att fortsätta i samma stil som du gjort hittills. Du får hojta till när Body publicerar sina bilder - nyfiken!
Kör hårt och njut av resultaten, Anna

Lina Johansson sa...

Tack Anna för ditt pepp! Lovar att hojta till ;O)
Kram!