Annons

lördag, januari 03, 2009

Träningsupplägg

Jag har spånat lite på mitt träningsupplägg nu under kvällen. Fick inspiration från en video med Monica Brant att lägga in ett extra pass i veckan där jag fokuserar på lätt rehabträning för axlar och rotatorn, och en massa bra övningstips. Finns fler riktigt bra filmer på MD så kolla in dem!

Tänkte börja med det här upplägget, sen öka på cardion när det behövs. Jag kommer att springa mer och mer för att även komma i form till Göteborgsvarvet. Jag planerar inte in någon vilodag utan tar det när jag känner att det behövs. Eftersom jag inte vill ha större armar så kommer jag knappt att träna dem, slänger väl in en övning varannan vecka eller så.

Mån: 60-90 min morgonlöpning.
Tis: 45 min morgonspinning. AXLAR, BRÖST, MAGE.
Ons: 60-90 min morgonlöpning.
Tors: 45 min morgonspinning. BEN, VADER.
Fre: 45 min morgonspinning. REHABTRÄNING AXLAR/ROTATORN, lite extra cardio.
Lör: 90 min morgonlöpning.
Sön: 45 min morgonspinning. RYGG, MAGE.

9 kommentarer:

Madde J sa...

Visst är Monica helt sjukt snygg!? Kul med mer löpning nu för varvet, jag ska springa för andra året i rad. :)
Kram

irmeli sa...

tack för tipset! jag fastnade på den sidan ett bra tag;)

Anonym sa...

Tycker de va mycket pomenad och lite styrka i programmet.. Styrketräning är ju den bästa fettförbränningen som samtidigt är muskelbyggande:) kram Fanny

Lina Johansson sa...

Madde: Absolut! Åh va kul, då ses vi kanske där i folkmassan ;o)

Irmeli: Det var så lite så :o)

Fanny: Någon promenad finns inte ens med i schemat och jag känner då inte till någon som tagit sig i tävlingsform genom att bara styrketräna... Skulle man styrketräna varje dag skulle musklerna aldrig hinna återhämta sig.

Christian S. sa...

Härligt att det är fler än jag som lägger upp en tufft träningsupplägg...det var väldigt många spinning pass :)

Malin sa...

Programmet ser tufft ut! Lycka till på Varvet! Vad siktar du på för tid?

Lina Johansson sa...

Christian: Japp, tufft ska det va! ;o)

Malin: Ingen aning, har aldrig sprungit så långt. Vi får se när det närmar sig hur jag ligger till då ;o)
Tack ska du ha!

Maria sa...

Lycka till med din satsning i både löpning och fitness! Har en liten fråga bara: äter du frukost innan morgonlöpning och vad i så fall? Kram

Lina Johansson sa...

Tack Maria :o)
Nej ingen frukost. Tidigare har jag bara använt aminosyror men nu tänkte jag ta en proteindrink innan löpningen för att få lite mer energi.