Annons

torsdag, januari 08, 2009

Spinning

I morse var det dags för spinning igen. Försov mig lite så jag kände mig helt segstartad, men det blev ett bra pass ändå. 45 min i ett bra tempo och en medelpuls på 147!

Min tanke är att undvika de riktigt långa och sega förbränningspassen den här dieten, jag tror det sliter mer än det bränner. Löpningen kommer jag dock öka på så att jag klarar av varvet i maj :o) Jag äter dessutom mer kolhydrater nu än tidigare, tror det kommer göra att jag kan prestera bättre under mina träningspass.
När jag var på gymmet igår blev jag helt sugen på att köra intervallpass på deras crosstrainers. Den var rätt annorlunda mot de jag är van vid, men jag gillade den! Kändes riktigt skön det lilla jag testade. Det var längesen jag körde intervaller och det känns lockade att pressa mig själv riktigt hårt, man får en sån underbar endorfin-kick efter sånna tuffa pass! Får nog slänga in ett intervallpass snart ;o)

Ikväll är det dags för benträning!

2 dagar innan FF 2008

8 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, vilka markeringar du hade på benen! Verkligen ett tecken på sjysst form.
Angående cardio - din nya arbetsplats erbjuder inga roliga spinningklasser? Kan ju vara ett effektivt och skonsamt sätt att boosta syreupptagnuingsförmågan.
//Anna

Lina Johansson sa...

Tack Anna :o)
Nej, de har bara gym, ingen gruppträning. Men jag har ju en egen spinningcykel hemma :o)

Jen sa...

du är så bra! blir så inspirerad att börja träna mer :)

jag skrev en kommentar igår men den kom inte ed verkar det som,
men tack för hjälpen med styrka direkt, tänkte också hör om du vet om det är så att de inte kommer få in hypro någon mer? de har bara 3-4 smaker kvar och verkar inte ha möjligthet att få in mer och fler smaker :(

kram Jen

Lina Johansson sa...

Tack Jen :o)

Jag har faktiskt inte pratat med dem, men jag ska kolla upp det! Det kommer garanterat in igen, men jag vet inte i vilka smaker.
//Lina

Jen sa...

kan du inte passa på att fråga när det kommer påfyllning?
provade körsbär-kvarg idag
den var god, men är så ruskigt nyfiken på den där "gröt" smaken du skrev om i ett inlägg i kosttillskott-kategorin :)

kram

Lina Johansson sa...

Ska jag göra!

Ebba sa...

Intervall pass är roliga =) Har sån hatkärlek till dom och kan gå och våndas jättelänge, sen när man väl fått dom överstökade är man as nöjd med sig själv =)

Lina Johansson sa...

Ja visst är det så! ;o)