Annons

tisdag, januari 06, 2009

Running around

Idag var det inte riktigt lika kallt som igår så jag tog löpningen idag istället. För att ha lite energi i kroppen när jag springer så tar jag en proteindrink och 1 omega-3 kapsel innan, sen blir det frukost efter duschen. Jag föredrar att springa med tom mage så man känner sig lätt och smidig. Det blev 60 min löpning idag och jag sprang i stort sett hela tiden. Jag gick en kort stund före och efter samt någon minut här och där för att sänka pulsen lite. Det kändes bättre än väntat, mycket mer energi än sist! Det som begränsade mig idag var egentligen bara en ömmande axel och höft samt en konstant rinnande näsa (den rinner alltid när det är kallt och blåsigt). Konditionen kändes helt okej och benen var pigga. Kul! 630 kcal fattigare blev jag på köpet också ;o)

Efter dusch och frukost körde Calle mig in till Malmö. Hade ett möte med en supertrevlig tjej på ett gym där jag eventuellt ska praktisera som värd en kväll i veckan :o) Jag känner att jag vill engagera mig mer i det jag brinner för, att hjälpa folk till en bättre hälsa genom träning och sund kost. Mötet kändes jättebra så nu ser jag bara fram emot besked :o)

Känner mig pigg och glad idag trots att det blev sent i säng och upp tidigt. Snart dags att åka till gymmet för att pumpa axlar :oD Absoluta favvispasset och prio 1!


Musiktips: Ministry of sound skivorna, massa grym träningsmusik!

4 kommentarer:

Ebba sa...

Löpning är härligt! =) Längtar efter min gamla kondis, haha. Den jag har nu är inte på topp alls! Men det är väl bara att ligga i så kommer den tillbaka. Spännande med värdjobbet! Hoppas det går bra :)

Lina Johansson sa...

Visst är det! Känns så frigivande ;o) Bara att kämpa på så är du snart tillbaka ska du se! Alltid tungt i början.
Tack, det känns skitkul!
Kram på dig!

Anonym sa...

God kväll,
Intressant med din axelprio till förmån för tex bröst och armar. Har själv tagit bort ben under längre perioder och även skippat armar en kortare period. Har förstått att axlar och rygg premieras i BF och tycker själv att det ger en fin v-form. Sitter och knåpar på träningsupplägg 2009 och funderar att köra en liknande prioritering, men är lite rädd att få obalans fram-baksida. Hur tänker du vad gäller balans bröst/rygg t ex? Kan tilllägga att jag är en "axeltjej" som tyvärr har svårare med ryggbredden.
//Anna

Lina Johansson sa...

Precis som du säger så premieras en v-form med breda axlar och genomtränad rygg inom BF. Stora armar har man inte direkt någon nytta av, och jag tror det är få tjejer som lägger krut på bröstträningen. Jag tränar bröstet för muskelbalansens skull och för att ev få lite konturer även där när man är i form, men det brukar bara bli 2-3 lättare övningar. Jag tror det är dumt att skippa bröstträningen helt, men man har större nytta av en stark rygg.
Lycka till med ditt upplägg!