Annons

fredag, januari 02, 2009

Planering

Jag tycker det känns så härligt med ett nytt år framför sig, fyllt av nya spännande möjligheter! En ny kalender att fylla med alla aktiviteter. Jag är tokig i kalendrar, köper ny 2 gånger om året bara för att det är så kul med en ny, haha. Men nu ska jag försöka hålla mig till denna i ett helt år. En stor fin med en hel A5-sida för varje dag, massor av plats att skriva in alla träningspass och annat skoj :o)

Jag har börjat så smått med att planera dieten, men ska jag vara ärlig så känns det lite motigt. Jag känner inte riktigt för att väga och räkna på allt igen, det är så skönt att bara gå på känn. Men även om jag håller mig till rätt sorts mat så vet jag att det lätt blir mer än man tänkt sig om man går på känn. Har man ett schema att rätta sig efter så vet man dessutom vad man ska äta hela tiden och det är inte så dumt. När jag är ledig så händer det att jag byter ut lite måltider här och där om jag känner för att äta något annat, men i regel håller jag mig till nästan samma mat varje dag tills jag bestämmer mig för att göra ändringar i schemat. Storkok är ju så himla smidigt, sparar massor av tid och pengar! Bara att byta kryddorna lite från gång till gång så tröttnar man inte.

Jag skulle även behöva göra upp en liten träningsplan för just nu känner jag mig lite "vilsen". Jag har liksom inte riktigt hunnit fundera över hur jag vill ha det. På tal om träning så är det dags att bege sig till gymmet nu!

Min fina laptop!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur stort kaloriintag per dag siktar du på nu under dieten?
/intresserad :)

Lina Johansson sa...

Anonym: Jag har inte räknat på det än men jag siktar på att lägga mig kring 1700-1800 kcal/dag nu i början av dieten.