Annons

måndag, januari 19, 2009

Måndag...

Idag känns det verkligen som en måndag. Segt värre... Lyckades inte komma upp i tid i morse men 40 min spinning blev det i alla fall. Min pulsmätare har varit lite krånglig på sistone men spänner man bara bandet tillräckligt hårt så verkar den funka. Hoppas inte den är på väg att lägga av för jag känner inte för att investera i en ny.

Jag har lite dåligt med motivation till att följa något exakt dietschema nu, särskilt under tiden jag är hemma. Har därför bestämt mig för att dieta utan något schema ett tag och se hur det funkar. Risken är ju att man äter lite mer än man tänkt sig om man får välja "fritt". Jag väljer förvisso alltid fritt eftersom det är jag själv som lägger upp mina scheman ;o) Men jag behöver lite variation just nu och jag orkar inte räkna på precis allt jag stoppar i mig, varenda gång jag vill ändra på något litet. Det gäller bara att lita på mig själv helt enkelt, veta vad som är lagom och inte nojja. Dieten går inte bättre bara för att man har stenkoll på alla siffror, men det underlättar ju såklart om man vet ungefär var man ligger när det är dags att göra justeringar.

Jag har märkt att det blivit lite för lite mat efter träningspassen så nu har jag valt att ta bort riset i mina mellanmål för att istället kunna äta mer på kvällen. Mina mellanmål består nu av tonfisk med riven morot och vitkål. Curry på det var faktiskt riktigt gott! Till lunch är det fortfarande rotfrukter och kyckling som gäller, palsternacka är riktigt gott!



En stund kvar på kontoret sen bär det av mot gymmet för att jobba där. Hoppas på mer folk idag så jag får lite att göra!

11 kommentarer:

Ebba sa...

Jaa, imorse var det inte kul att kliva upp!! Var sååå morgontrött =) Men till slut tog jag mig upp. Hoppas att det går bra ikväll!

Lina Johansson sa...

Hihi ;o)
Tack Ebba!

Ida sa...

Vilket gym är det du är värd på? Är det det nya lifestyle desing gymmet??

Madde sa...

Kanske det hjälper att tvätta av pulsbandet? När det blir ett lager av svett där kan det lätt börja visa alla möjliga konstiga siffror. :)

Lina Johansson sa...

Ida: Ja, lifestyle i Malmö.

Madde: Ja det kan ha varit det också. Jag brukar bara skölja av det lite snabbt, kanske borde ta och tvätta det riktigt lite då och då...

jessica sa...

Hej Lina.
Alla säger att man ska äta naturliga saker och ekologiskt, undviska tillsatts ämnen... Bara undrar varför många som tränar äter light av alla mjölk produkter?
Jätte bra blogg. läser här ofta :)

Lina Johansson sa...

Mjölkprodukter i lightvarianter brukar inte innehålla speciellt mycket tillsatser, såvida man inte väljer sötade alternativ då.
Mjölkfett är inte speciellt hälsosamt så de flesta ser det nog som en självklarhet att välja de magra alternativen.
Läs på förpackningarna när du är och handlar. Står det en massa konstiga saker i innehållsförteckningen, mycket E-nummer, så är det inte speciellt naturligt. Vill du inte stoppa i dig en massa onaturliga saker så skippa det!

Kul att du gillar bloggen!
//Lina

Evelyn sa...

Hallå!

Du som äter mycket kyckling, vilket märke köper du eller köper du det som är billigast?

Lina Johansson sa...

Absolut inte de billgaste, de smakar gummi eftersom de är fullproppade med vatten och salt!
Jag brukar köpa frysta filéer från kronfågel, guldfågel eller willys.

Sonja sa...

hej Lina, hur räknar du dina kalorier? per hand eller med en excelmall eller dietistprogrammet?
jag själv räknar med en excellmall, jättesmidigt tycker jag. men u har säkert koll på kalorier ändå med din erfarenhet.
har det gott, kram, Sonja

Lina Johansson sa...

Jag använder ett gammalt program som heter trainers lab, funkar utmärkt!
Visst kan man räkna allt för hand, men det tar en jäkla tid bara...