Annons

söndag, januari 04, 2009

Matlagning till ett helt kompani!

Ja man skulle kunna tro det i alla fall, men det är baaara till lilla mig, hihi. Trots att vi sov till lunch idag också *morr, morr, morr*... Så har jag hunnit med laga all den här maten för en hel vecka framåt:

Råris
Krossade tomater med vitkål, bladspenat och champinjoner
Rostade rotfrukter med rosmarin
Kycklingfilé


Enligt mitt nya träningsupplägg var det egentligen dags för rygg idag, men eftersom det inte var så längesen sist och min axel fortfarande värker så lät jag bli det. Det blev istället ett riktigt skönt rehabpass för axlar och rotatorn. Att jag inte ägnat det ett eget pass tidigare, det var ju hur bra som helst! Jag kan lätt hålla på i en timme och leka med en massa olika övningar med gummiband, hantlar och kablar. Min högra axel är något framåtroterad vilket ger mig en massa problem med rygg och axelträningen, men även i vardagen. Inte bra för mig att sitta så mycket framför datorn egentligen... Men nu jäklar ska jag få ordning på både den och min högra höft!

Efter lite funderande så har jag knåpat ihop ett dietupplägg som jag känner mig nöjd med, ligger på 1700-1800 kcal per dag nu till en början. För att orka med löpningen ordentligt så kommer jag äta mer kolhydrater än tidigare dieter, men det är fortfarande mycket protein. Hoppas det funkar bra, får helt enkelt testa ett par veckor och se vad som händer.

Dags att återgå till köket! Kycklingen är inte fixad än och sen ska allt portioneras också. Håll tummarna att jag får plats med allt i kyl och frys... ;o)

7 kommentarer:

camilla sa...

Det såg gott ut =) Undrar om du tycker det är bäst att äta hälsosamt hela tiden tills man nåt sina mål att komma i form, eller ha nån dag i veckan att unna sig extra god mat/efterrätt?

Lina Johansson sa...

Jag tycker det kan vara bra att unna sig en lite mer avslappnad och lyxigare dag i veckan, så länge man inte flippar ut och slänger i sig allt onyttigt man kommer över bara för att man "får". Lagom är bäst!

camilla sa...

Okej, tack för att du tog dig tid & svarade =)

Harry sa...

Du får gärna publicera lite recept på de maträtter du tillagar.
Harry

Lina Johansson sa...

Det är inget avancerat alls, blandar bara ihop lite vad jag känner för och kryddar, hoppas på att det blir gott, hihi.
Men jag ska försöka skriva ner lite utförligare framöver. Undrar du över något speciellt så bara fråga!

Bitte sa...

Visst är det en härlig känsla att hålla på och fixa storkok? Jag gör det av bara farten eftersom vi är 7 stycken i familjen, men det känns alltid extra bra när det är planering för min alldeles egna kost :-)
Behöver ju inte vara så avancerat heller, enkelt är bäst.

Lina Johansson sa...

Oj, då är du van! ;o)
Visst är det så! Så onödigt att krångla till det när man kan få riktigt god mat hur enkelt som helst =)