Annons

fredag, januari 02, 2009

Kallt!

Hemma igen från gymmet. Vi var duktiga och cyklade dit i det fina vädret, men shit va kallt det var! Höll på att frysa fingrarna av mig ju! Brrr... För min del blev det vader, mage och armar följt av 5 min crossing innan vi cyklade hemåt igen. Inget superseriöst pass direkt då det bara är magen jag egentligen lägger fokus på. Vill inte ha större armar.

Min kropp känns tyvärr rätt sliten nu. Det är de vanliga områdena som krånglar, höger höft och baksida axel/lats. Blir så less på det! Inget tycks ju hjälpa heller. Men jag tänker minsann inte ge mig! Kämpar på med rehabövningar och punktmassage med en tennisboll. Ska skärpa till min hållning också framför datorn, säckar lätt ihop och får då ont i både rygg och axel. Här hemma är det pilatesbollen som agerar stol numera :o)

Nya makrill-konserver!
Efter träningen blandade jag currysmaken med mini-keso, kryddade lite extra, och åt tillsammans med bakad potatis. Lite väl mycket energi, men jag har inte ätit så mycket idag. Smakade okej.


Nej nu är det dags att duscha och fixa till sig lite. Tänkte dra med Calle till IKEA en sväng och sen ska det fyllas på med en massa bra mat här hemma.

Visst ja, det är ju fredag idag ;o) Trevlig helg på er!

6 kommentarer:

Rebecka Bodén sa...

Hej Lina!

Jag har precis startat en egen blogg, och hoppas det är okey om jag lägger till din blogg som en länk i min? Jag har nämligen följt din blogg ett tag, och du är en av dom som har insprirerat mig till att ta klivet över från truppgymnastik till Bodyfitness, därför skulle det vara kul att få ha me en länk till din blogg:)

Ousa sa...

Det där var nåt nytt, måste testa. Vart köpte du dem, ICA, COOP?

Lina Johansson sa...

Rebecka: Vad roligt att jag inspirerat dig! Visst får du länka! Lycka till med din statsning!

Ousa: Tror det var på citygross.

EvaP sa...

Hejsan!

Läs ett inlägg som jag hittade på en blogg som känns trovärdig. Det handlar om speciella gympaskor som ska hjälpa till med hållningen.

http://traningslara.se/blogg/mbt-skor/

Hälsningar,
Eva

EvaP sa...

Förlåt, jag menar inte att du har dålig hålling - jag tänkte på att du skrev något om hållning i ett annat inlägg.

Eva - igen

Lina Johansson sa...

Eva: Ja MBT skorna är säkert jättesköna och bra, men inte så snygga och väldigt dyra. Jag har mest problem när jag sitter dessutom.
Tack för omtanken :o)