Annons

tisdag, januari 13, 2009

Jordnötstryck =o)

Helt såld på en klick jordnötssmör i min proteinpudding nu! Blev en portion innan träningen idag, sen var jag laddad :o) Tror minsann det var jordnötssmöret som gav mig lite extra tryck i ådrorna idag, NICE!
Mycket folk i gymmet nu efter nyår, men det gick rätt bra att fokusera idag ändå. Helt slut i mina axlar! Bröst och mage fick sig lite träning också. Efter träningen åkte vi till willys för att fylla på med tonfisk, kycklingfilé, frukt och grönt m.m. Min färdiga kyckling börjar ta slut så det får bli storkok imorgon igen.


Gör ni inte storkok redan så börja med det! Jag lovar er, det blir så mycket lättare att hålla sig till det man tänkt att man ska äta om det går snabbt att fixa. Hur bra beslut brukar ni fatta om ni ska handla mat vrålhungriga direkt efter en lång dag på jobbet? Inte direkt så att man längtar efter magert protein och grönsaker då va? Snarare en chokladkaka på vägen hem och sen något som går snabbt att laga till så man kan slappa framför TV:n resten av kvällen...
Oavsett om jag går på diet eller inte så har jag mina 3 matlådor med mig till jobbet varje dag. Jag slipper gå hungrig, slipper humörsvängningar pga blodsockerfall och jag mår bra helt enkelt!

Nu ska jag ordna ett nytt kost- och träningsupplägg åt en tjej som för 5 månader sedan bytte godis och kanelbullar mot regelbundna måltider och började träna trots sin gymskräck. 11 kg har hon lyckats gå ner och nu älskar hon att träna! Ett stort grattis till ditt nya hälsosamma liv!

11 kommentarer:

Sofie sa...

OJ!! grymt bra gjort av den där tjejen... Ja jag älskar godis o bullar... Men försöker ju hålla mej till en dag i veckan nu... Så jag får se hur mycke d kommer göra på min kropp...

Tackar återigen för en grymt rolig o bra blogg!!

/Sofie

Daniel Lindqvist sa...

Jag håller med dig helt med storkoken.

Finns det ingen mat när man kommer hem, skithungrig, så får man ju dra ner till affären... Då e det lätt att det slinker ner nåt annat i kassen..

Å nu har du gjort mig sugen på choklad!!! Grrrrrrrr...

Fr o m nu så får du inte använda ord som innehåller snabba kolhydrater! (malto är ett undantag)

MVH Diet-Daniel

Christian S. sa...

Ville bara gratulera din klient som lyckats ändra sin livs stil...visst berör det och man ser att det finns möjlighet för alla bara man tror på sig själv!! :)

Ska handla för storkok till helgen :) Kan bara instämma att det är en kanon bra sätt att hålla sig till den kost man ska!! :)

Sonja sa...

Hej Lina, en eloge till tjejen, men också till dig som motiverade henne så pass.
storkok är det bästa, man vet vad maten innehåller (inte bara kalorimässigt) och har det till hands. spara tid och jobb OCH energi!
storkok på helgerna äller det för mig, somjag gillar eftersom jag gillar syssla med mat.
har en super dag!
/sonja

Lina Johansson sa...

Sofie: Ja det är jättebra gjort av henne! Kan hon så kan du, eller hur! ;o)
Tack ska du ha!

Daniel: Haha, sorry! Se till att laga storkok omedelbums!

Christian: Absolut! Jag blir själv jätteinspirerad när jag hör deras historier!
Låter bra du!

Sonja: Det fixade hon själv faktiskt, men eftersom resultaten stannat av nu så vill hon ha själv att få fart på dem igen.
Matlagning är roligt, men det är svårt att hinna med det så mycket som man skulle vilja på vardagarna, då är storkok perfekt!

Kram på er!

jen sa...

låter gott
hur gör du proteinpuddingen?

kram

Lina Johansson sa...

Jen: Bara att röra ut en portion hy-pro i vatten/mjölk. Kasein blir ju alltid tjockt!

Johanna Trulsson sa...

När du lagar storkok och sen fryser in. Väger du maten innan eller efter du har tillagat den? Finns det någon "regel" när man ska väga maten under diet?

Lina Johansson sa...

Om du vill räkna ut näringsinnehållet så är det den råa vikten som gäller eftersom det är den alla tabeller är baserade på. Nu har jag lärt mig på ett ungefär hur mycket en viss mängd rå kyckling väger tillagad så jag väger den bara efteråt.

//Lina

Rebecca sa...

Bra blogg :) precis mitt ämne :)

Lina Johansson sa...

Tack, roligt att höra! :o)