Annons

söndag, januari 11, 2009

Jordnötssmör

Energin dalade lite efter storstädningen så det kändes lite tungt att man skulle iväg och träna då, men ostkakan gjorde susen ;o) Blev så himla irriterad på väg till gymmet eftersom vi var tvungna att stressa för att hinna. Dessa jultider... Och sen när man kommer dit så är där folk överallt! Grrr..... Lugn och fin nu Lina! Inte en enda cardiomaskin ledig för uppvärmning! Pluggade i lurarna med pepp-musik på HÖG volym och körde igång direkt med styrkan. Jäklar vilken fart det blev på mig! Jag blev sååå taggad!!! Fick till ett grymt pass för rygg och baksida axlar och det dåliga humöret bara rann av mig! Det stramade lite i högerskuldran som det brukar, men det gjorde aldrig ont :o) Underbart!

Jag gjorde ett kostupplägg åt en tjej igår som gillar jordnötssmör, något jag aldrig ens smakat. Men det är riktigt poppis bland fitness-tjejerna i USA! Jag lät henne fortsätta äta lite jordnötssmör under dieten, men då ska det vara en bra sort utan en massa socker, dåliga fetter och gud vet allt. Läs på innehållsförteckningarna när ni handlar!
Titta efter Kung Markattas jordnötssmör, det innehåller bara jordnötter och salt (finns även utan salt). Blev inspirerad själv och var tvungen att köpa en burk efter träningen idag ;o) Tog lite på en skiva finn-crisp, liiite sötningsmedel, och mini-keso. Inte alls dumt!

Åååhhhh!!! Jag tog precis en portion Hy-Pro chocko-nuss med en klick jordnötssmör i. Helt sanslöst gott! :oP Godisvarning!

Jordnötssmör med salt, 360g

16 kommentarer:

helene sa...

hej tjejen!
Var hittar du den burken med j-nötssmör? i vanlig butik?
Är du bokad helgen v.7?
Kram!

Lina Johansson sa...

Ja det finns i vanliga butiker, och i hälsokosten.
Nej inget planerat än, vad händer då? Nu blev jag ju nyfiken ;o)
Kramis

Nelli sa...

Jordnots smor ar toppen! Prova en grov skiva brod, honung och jordnots smor... farligt farligt.

Robin sa...

Käkar med lite jordnötssmör under dieten varje dag. En lite sked då och då gör susen!
Det är gott, motiverar mig och mättar.
Men tyvärr blir det inte mycket åt gången=(

Lina Johansson sa...

Nelli: :oP hihi

Robin: Nej precis, man får nöja sig med en sked! Mättade grymt bra med det i proteinpuddingen!

Anonym sa...

Hej Lina!
Vet du hur man på sin blogspot-blogg kan se hur många besökare man har?!

Lina Johansson sa...

Du får lägga in en sidräknare själv. Den enda jag hittade som är gratis är den jag har. Du kan klicka på den och läsa vidare hur man skaffar en.

Anonym sa...

sötningsmedel är det verkligen bra att stoppa i sig, kan du förklara varför du använder sötningsmedel så ofta i maten. Trevlig blogg förresten ..

Malin sa...

Det låter ju nästan för bra för att vara sant! Tummen upp för alla matproducenter som skippar onödiga tillsatser! :)

Sonja sa...

Hej Lina! gott med jordnötsmör, brukar göra den själv. mala de eller andra nötter i kaffekvarn och tillsätter lite god rapsolja. jättegott.
har en bra dag, Sonja

Lina Johansson sa...

Anonym: Det finns inga entydliga bevis för att sötningsmedel skulle vara farligt. Jag väljer alltid sötningsmedel framför socker eftersom jag inte vill ha de snabba blodsockerhöjningarna och onödiga kalorier.

Malin: Absolut! Så borde alla göra!

Sonja: Smart att fixa det själv :o)

susanne sa...

http://www.mindresocker.com/produkter/sirup_syltetoy_sauser/35671__walden_farms_creamy_peanut_butter/

Har du spanat in denna?! :P

Lina Johansson sa...

Inga kalorier alls, vad sjutton är det gjort på egentligen!? ;o)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Luft?! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Luft?! :D

Lina Johansson sa...

Ja precis, hahaha ;D