Annons

söndag, januari 18, 2009

Intervaller

Den här helgen har vi tagit det ganska lugnt, vilat och ätit lite extra. Har båda varit rätt trötta och småkrassliga efter en hel vecka av för lite sömn och många runt omkring som hostar och snorar...

Igår blev det 45 min morgonspinning, det fanns helt enkelt inte någon energi till att springa någon långrunda. Men spinningen gick faktiskt rätt bra. Senare drog vi till gymmet och jag körde rygg. Lite stram i axel och höft men det blev ändå ett helt okej pass.
Råkade sova lite länge idag och det var riktigt pissväder ute, dimmigt, lite regnigt och riktigt blåsigt. Urk... Tänkte kört ett spinningpass då, men vi bestämde oss för att dra till gymmet senare och köra cardio där istället. Sagt och gjort, det blev 40 min på bandet varav 30 min löpning i intervaller. Riktigt skönt att få springa av sig ordentligt! Och sååå svettigt! Konditionen var helt okej, det var mest höften som stramade lite. Fick en medelpuls på 150 och max på 182. Helt klart sugen på att byta ut några morgonpass mot tuffare intervaller på bandet eller crossen. Älskar att få ta ut mig ordentligt och de efterföljande endorfinkickarna :o)

http://pici.se/pictures/mt8r4w.jpg

Nu har jag ett träningsupplägg att jobba med innan jag vilar upp mig för en lång arbetsdag. Blir jobb 8-21 imorgon... Först labbet sen gymmet.

2 kommentarer:

Daniel Brenner sa...

Det är riktigt skönt med intervaller. Bränner man lika mycket fett på intervaller som morgonpromenad innan frukost?

Lina Johansson sa...

Förmodligen bättre, men det beror ju såklart på hur intensivt och hur länge man väljer att köra. Det är lite av en myt att man måste köra lågintensivt för att bränna fett. Det är ändå den totala förbrukningen som räknas.

För min del ger morgonpromenaderna väldigt lite eftersom jag är så van att träna innan frukost och har relativt bra kondition. Därför väljer jag i regel alltid intensivare träningsformer även i fettförbränningssyfte.