Annons

måndag, januari 12, 2009

Gymvärd

Löpningen kändes betydligt lättare idag :o) Var ute i 55 min och jag sprang 30+15 min. Jag har inte det där sköna flytet än, men det kommer!

Idag är det dubbla jobb som gäller. Först hela dagen på kontoret/labbet och sen ska jag vara gymvärd ikväll. Jag ser fram emot att få hjälpa folk med deras träning :o) Hann ju testa på de flesta maskinerna sist jag var där så det känns bra. Jag kommer nog köra några pass där själv också, fanns mycket jag gillade!

10 kommentarer:

Ebba sa...

Kul med extrajobbet :) Hoppas att det går bra! Appropå jordnötssmör så är det poppis i Australien också. Inte så konstigt i ett land där man äter mackor med sylt och jordnötssmör till lunch kanske ;D

Petra sa...

Hej. Jag är en vanlig heltidsarbetande 2-barnsmamma som av någon outgrundlig anledning fastnat för din blogg. Tycker det är kul att följa din väg mot tävlingarna men framförallt inspireras jag av din grymma kropp, en kropp som jag bara kan få i mina drömmar. Försöker träna en del (styrketräning, body-pump, jogging och motionsgympa) men det är tufft att få tiden att räcka till. Har därför införskaffat mig en cross-trainer som jag ska försöka använda så mycket som möjligt. Tyvärr är jag inte så pigg på att träna på morgonen men jag ska ändå göra ett försök. Det jag undrar över är om man ska äta eller dricka något före eller ska man vänta till efteråt och då äta en rejäl frukost (typ gröt och ägg)? Hur länge bör man köra? 20, 30 min eller mer? Vore mycket tacksam för dina synpunkter! Kram

Lina Johansson sa...

Ebba: Tack tjejen!
Ja det kan jag tänka mig, haha.

Petra: Vad roligt att höra, tusen tack!
Jag förstår att det är svårt att få tiden att räcka till med två barn så morgonen är förmodligen den tid då du enklast kan klämma in din träning. Visst är det tufft i början, men man vänjer sig. Och jag lovar, det är underbart att vara uppe tidigt på morgonen och njuta av lugnet!
Innan morgonpassen kan det vara bra att få i sig lite koffein, t.ex. en kopp svart kaffe eller koffeintablett. Det gör dig piggare och ökar frisättningen av fettet. Glöm inte att dricka vatten också. Känns det jobbigt att inte äta något innan så ta lite mager protein av något slag. T.ex. en liten proteindrink/keso/kesella/fisk/fågel. Det ger dig lite mättnad och skyddar dina muskler.
Efter passet äter du en ordentligt frukost, gröt är kanon och t.ex. ägg eller keso för att få i dig protein.
Börja med 30 min 3 gånger i veckan eller nåt och se hur det känns! När du vant dig kan du köra lite längre pass, eller oftare om det funkar.
Lycka till!

Kramar Lina

Sandra sa...

Hejhej. Tänkte bara höra vart man kan få tag på sötningsmedel? Livsmedelsaffär? Vilket som, ät det någon sort/märke du rekomenderar?

Sandra sa...

*är

Lina Johansson sa...

Ja sötningsmedel hittar du i vanliga butiker! Brukar stå vid honung och sånt. Jag använder mig mest av Hermesetas, de små tabletterna har jag i teet och på gröten blir det deras lättströ.

Solstråla sa...

Hei

Så flik du er! Veldig bra motivasjon du har.

Lina Johansson sa...

Tack ;o) Va roligt att höra!

Petra sa...

Tack så jättemycket för ditt svar!! Är SÅ motiverad nu, efter all julmat man har stoppat i sig, så jag ska köra igång direkt med varannan morgon till att börja med. Kram

Lina Johansson sa...

Härligt att höra!
Lycka till!
kram Lina