Annons

lördag, januari 10, 2009

13 weeks out

En vecka in på dieten och 13 kvar till tävling. Det känns helt fel att det bara gått en vecka, antagligen för att det bara var drygt en månad sen jag gick av förra dieten. Jag känner mig inne i rutinerna nu, är så van vid att göra mina matlådor, äta regelbundet och träna ofta. Det har flutit på bra, men igår kväll efter träningen var det tufft att stå emot sugen. Jag var inte sugen på något speciellt egentligen, bara mer hungrig och ville ha något att tugga på liksom. Brukar känna mig rastlös och okoncentrerad då, men det går över. Man får hitta något annat att sysselsätta sig med bara.

Rehabpasset gick bra igår. Jag fokuserade på rotatorn och tog det lite lugnare med axlarna, de behöver få vila sig lite. Körde även lite träning för bålen, med min svank behövs det ordentligt med bålstyrka för att ha en bra hållning.

Klockan ringde vid 07.20 idag och jag bara lät den ringa tills den slutade av sig själv. Tänkte inte på att den inte snoozar då... Så jag vaknade istället av att Calle stönade till och trodde han hade försovit sig vid halv nio. Benen kändes tunga och trötta, har grym träningsvärk efter benpasset häromdagen. Kan inte direkt påstå att jag var motiverad att ge mig ut och springa... En massa vätska i benen visade sig också på vågen och måttbandet, vägde nästan ett kilo mindre i torsdags. Det känns lite störigt när det är på lördagarna jag bokför mått och vikt, men samtidigt är det ju ändå hela resan som räknas. Märker jag att benpassen döljer resultaten alltför mycket så får jag väl börja mäta mig på morgonen innan benpasset istället.

Hur omotiverad jag än var så gav jag mig i alla fall ut. Kände mig som en betongklump som kämpade i uppförsbackar och motvind hela vägen :o( Var ute 60 min och jag sprang totalt 40 min. Lyckades i alla fall pressa mig själv mer och mer i slutet och det kändes bra. Göteborgsvarvet känns väldigt avlägset just nu, men skam den som ger sig!

Dagens vikt och mått då...
Vikt: 54,5 kg (-0,1)
Bröst: 82 cm (-1)
Midja: 63 cm (-1)
Mage: 70,5 cm (-0,5)
Rumpa: 87,5 cm (+0,5)
Lår: 51,5 cm (-)

Tog motvilligt några bilder av dagsformen också, klippte dock bort mitt svullna, yrvakna ansikte ;o) Dom snygga långkalsongerna bjuder jag på, haha.


12 kommentarer:

Helene sa...

Hej tjejen!
Hoppas allt går bra på dieten.:) Jag ska upp samtidigt som du så nu är vi 2!;) SKÖNT ATT HA NGN ATT KÄMPA MED.:)
Ska du köra Olso oxå?
Kram, kram.

Anonym sa...

Lina, du är bäst - trots massa vätska ser du ut att vara i bra form. Tänk på att det är den som står ut även med de motigaste passen som når bäst resultat.
13 veckor till tävling, hur många till Göteborgsvarvet? Du har väl gott om tid på dig att få upp flåset?
Ha en bra helg, Anna

Lina Johansson sa...

Helene: Hej gumman! Vad roligt att du ska upp på scen igen :o) Vi får pusha varandra! Nej Olso blir nog för dyrt, så långt att åka dit för oss. Kanske Loaded i så fall.
Kramen!

Anna: Tusen tack!!
Humm, det är 18 v till Göteborgsvarvet, så det ska nog gå om man är lite envis ;o)
Tack detsamma!

Kramar Lina

Frida sa...

Klart att du fixar varvet! Kämpa på! Vissa dagar känns mer blä än andra, kom ihåg det!
Stor karm

Lina Johansson sa...

Helt rätt Frida! Tack för peppet!
Kram

Anonym sa...

Fan vad duktig du är! Kämpa på, väldigt inspirerande ska du veta :)

/S

Sophia sa...

Hej jag har en fråga, du verkar träna mycket på morgonen, tränar du då innan frukost eller äter du nåt innan, lycka till med din satsning! / Sophia

Lina Johansson sa...

S: Tusen tack! Jag lovar att kämpa vidare ;o)

Sophia: Innan korta pass tar jag några anabolic caps (BCAA aminosyror) och innan löpningen tar jag en proteindrink. Brukar bli en kapsel omega-3 och en fettförbrännare också, Lean eller Ripped caps.

Mvh Lina

Nelli sa...

Kommer ga toppen bra! hejaheja! Dagsformen for 13 v ut ar upperlig :) skont att inte behova stressa!

Lina Johansson sa...

Tack Nelli!! =o)

Daniel N sa...

Hej Lina!
Jag heter Daniel och hittade din blogg och tycker den är intressant! Jag ser att du skriver mycket om din träning och om kost. Jag jobbar med internet marketing för http://www.affiliator.com och jag undrar om du är intresserad av att använda baners på din blogg och på så sätt tjäna pengar på att ha din blogg. Just nu har vi avtal med ett företag som heter svensk kosttillskott (www.svensktkosttillskott.se ) Du får själv välja var du vill ha den och du behöver inte betala något och du binder dig inte för något heller. Du kommer tjäna 10% av alla köp som går via din sida. Vilket kan generar mycket pengar till dig! Är du intresserad så kan du anmäla ditt intresse på http://www.affiliator.se/affiliate/join.php och där ifårn kan du styra allt själv också! Med vänliga hälsningar Daniel 

Lina Johansson sa...

Nej tack, det är jag inte intresserad av.
//Lina