Annons

tisdag, december 30, 2008

Vänt på dygnet

Vi hade planerat att träna igår kväll men klockan hade redan passerat 19 när jag upptäckte att gymmet stängde redan kl 20. Sååå störigt! Men men, vi får ta det idag istället helt enkelt. Blir nog ett pass imorgon också tror jag, trots att det är nyårsafton :o)

Jag höll på med datorerna här hemma hela kvällen igår och tiden bara flög iväg. Kom inte i säng förrän framåt 3 i natt... Och trots att vi ställt väckarna båda två så vaknade vi inte förrän 12.20 idag! Herregud! Så länge har vi inte sovit på flera år!
Alla foton som låg i den gamla datorn har jag bränt över på CD-skivor, och det jag ville ha i min laptop är flyttat. Vi håller på att formatera den gamla segproppen nu, sen åker den ut! Gissa om det ska bli skönt att slippa den klumpen! Och allt jäkla krångel... Skrivbordet kommer bli så snyggt nu :o)

Detta var första blogginlägget från min nya darling ;o) Jag är sååå nöjd med den!

5 kommentarer:

Jen sa...

ha du något tips på hemmaträning?
om man inte har tillgång till ett gym på 2 veckor?

kram

Anonym sa...

Hej Lina
Jag ser att du kör fortfarande mycket cardio och undrar hur mycket du har gått upp sedan tävlingen ? Hur känns det att gå upp i vikt efter att man har varit i såpass bra form ?
Johanna

Lina Johansson sa...

Jen: Ett gummiband kan vara en bra investering! Det finns i sportaffärerna från t.ex. casall och på nätet kan du hitta en massa bra övningstips. Annars skulle jag vara ute och träna så mycket som möjligt, löpning, raska promenader, cykling m.m.

Johanna: Ja cardio kör jag året om även om mängden varierar. Jag har gått upp ca 5 kg från min tävlingsvikt, men en hel del av detta är vatten. Det är såklart jobbigt och tråkigt när formen försämras, men man vänjer sig vid det och det är något man får jobba med. Det går inte att vara i tävlingsform året runt då det tär så mycket på kroppen och psyket.

//Lina

Design by E sa...

Hej vilken bra o inspirarande tränings blogg, kikar hit mellan varven..ska börja gyma nu igen efter ett längre uppehåll så jag är på hugget o då är det bra att få en kick i baken när man tittar hit..GOTT NYTT ÅR!!!

kram E

Lina Johansson sa...

Vad roligt att du gillar min blogg och att jag kan inspirera dig!
Ett gott nytt år till dig också!
Kram Lina