Annons

tisdag, december 02, 2008

Salta fisken

Urk vad äckligt det är med översaltad mat! Fisk är ändå rätt lätt att salta ordentligt, men idag blev det lite för bra. Men vad gör man inte for formen ;o) Inne på min andra dag med mycket salt nu. Tidigare år har jag gått upp 1-2 kg efter första dagen och haft rejält svullna fotleder, men jag vägde samma idag som igår och märker inte av någon överdriven vätska. Får kanske salta ännu mer idag och imorgon då... Det är ju meningen att man ska binda vätska dessa dagar. Från och med idag är det också nollning av kolhydraterna, så det var bye bye till min kära gröt :o( Idag blev det istället äggviteomelett och lax till frukost, tonfisk och ägg till mellanmålen, samt alaska pollock och lax till lunchen. Några salladsblad och en massa salt också för att göra det hela ännu mer fantastiskt, haha.


Igår kväll blev det 45 min spinning och imorse 75 min promenad. Så seg kroppen är nu alltså! Känns som jag har tapetklister i muskler och leder! Men bortsett från detta och det faktum att jag har tusen saker att hålla reda på vilket gör mig en aning tankspridd, så mår jag bra :o) Ikväll kör jag mitt första tömningspass på gymmet, pumpar igenom hela kroppen med lätta vikter, följt av lite cardio. Sen blir det mer ägg och fisk... Samma visa imorgon, fast bara cardio. På torsdag blir det ny diet, kokt kycklingfilé utan salt, och sista träningspassen!

17 kommentarer:

Calle Sirén sa...

Lina: Yey! Haha :) Inte långt kvar nu.
Du ska se att det kommer att ske underverk genom tömningen!

Ps.

Blev precis fetdissad i min egen blogg :)

Johanna Trulsson sa...

Vi hejar på dig tjejen! :)

Lina Johansson sa...

Calle: Jag vet älskling ;o) Ska bli spännande att se om det blir nåt bättre!
Hihi :oD
Love you!

Johanna: Tack Johanna! =)

Anonym sa...

Hej Lina! Först och främst, tack för en inspirerande blogg! Jag har bara en liten fråga. Hur bra är spinnin/motionscykel efter ett styrkepass, sett förbränningsmässigt? Kram Erika

Lina Johansson sa...

Tack ska du ha Erika!
Att cykla är utmärkt, men det beror ju såklart på vilken intensitet du håller, oavsett vilken träningsform du väljer. Ta i så att du får upp flåset ordentligt!
Mvh Lina

Anli sa...

Jättekul att följa dig, hittade hit för några veckor sen. Lycka till med allt, kommer nog att gå super. Hälsningar från Ume :)

Liza sa...

Hej tjejen=) nu e de snart dax.. hur känns de??? `nervöst eller?
tänkte på en sak ja läste i din blogg för ett tag sedan med hur du förbereder din fisk...
tänkte på att e de inte farligt eller risk för bkterier när man tar ut fryst fick o lägger i ugnen o sen fryser den igen?
bara ngt ja tänkte på=)
massa kramar

Kriweb sa...

Jeg har fulgt jevnlig med på bloggen din, og vil bare si masse lykke til i helgen!!
Gleder meg til å se bilder, håper du får en bra dag!

Sonja sa...

Hej Lina, usch, jag förstår det där med saltet...kanske kan du dricker saltvatten under dagen då har man det gjort liksom utan att förstöra hela sin mat?
fattar ändå inte: först är det mkt vatten sen mkt salt och sen inget salt? blir man då av med det 'sista' vätska på det effektivaste sätt, eller?
har en bra dag, kram & pepp, Sonja

Anonym sa...

Finns det nån rekommendation till när man ska börja med salt och sluta? (som ger bäst resultat, eller får man prova sig fram?) läste på en annan tävlandes blogg att hon redan slutat med saltet igår?

Calle Sirén sa...

Anonym: Det är ganska individuellt hur man genomför sin tömning. För Linas del har vi testat oss fram till det som fungerar bäst.

Mvh Calle

Emma sa...

Inte långt kvar nu Lina! Skall heja påre på söndagen, I promise. Lycka till och ha skoj!!

Lina Johansson sa...

Anli: Tack ska du ha :o)

Liza: Ja lite smånervös är man ju såklart, men mest över allt som man vill ha koll på liksom. Minnet är bra men kort nu ;o)
Nej då, bakterierna dör ju när man tillagar fisken. Du tänker nog på att tina och sen frysa igen utan att man tillagar maten emellan?

Kriweb: Tusen tack sötaste!

Sonja: Ja det är meningen i alla fall ;o) Nej usch, har du testat att dricka saltvatten? Det är ännu äckligare! Men när man blandar med fun light så går det bra att ha i lite salt också :o)

Anonym: Det finns lite olika tips man kan gå efter men man får helt enkelt prova sig fram.

Calle: Puss på dig!

Emma: Tack tjejen!!

Kramar Lina

Anonym sa...

Vill bara ge dig lite pepp och säga att din blogg håller kvaliteten. Försök orka blogga på trots lågt kolhydratintag, för det är så intressant att ta del av dina erfarenheter!
Antar att det inte är bra att svettas för mycket under dessa dagar, då ju mycket salter går förlorade genom svetten. Du kanske cyklar för mycket för att optimera vätskeansamlandet?
//Anna

Liza sa...

ja exakt.. för de e väl inte riktigt bra.. eller med fisk e de kanske inte ngn fara???

yeah gumman, ska sitta i publiken o titta på dig såklart..=)
kramis

Lina Johansson sa...

Anna: hihi, jag ska göra mitt bästa ;o) Jovisst påverkar svetten en del, men nu orkar jag inte ta i så mycket att jag svettas speciellt mycket.

Liza: Så länge man inte gör det upprepade gånger så är det nog ingen fara.
Tack =)

Sonja sa...

ja, tänkte egentligen saltvatten med fun light eller likankde. annars måste man ju spy...