Annons

onsdag, december 10, 2008

Landa i vardagen

Jag går fortfarande omkring och njuter av den fantastiska helgen som varit ;o) Och jag tycker det är så härligt att strosa omkring i mataffärer utan att jag egentligen behöver något. Bara känslan av att kunna köpa precis vad jag vill! Leta efter en massa nya spännande saker att testa. Men det lustiga är att jag är ju inte sugen på något. Jag bara går där och stirrar på all choklad och kakor av alla de slag, men jag känner inget sug. Det känns helskumt! Visst har jag unnat mig lite gott såsom några bitar choklad, naturgodis och pepparkakor efter tävlingen, men det har inte smakat alls så underbart som man hade föreställt sig. Jag som alltid varit ett riktigt choklad- och kakmonster! De där "cravingsen" som kommer som ett brev på posten efter dieten känner jag knappt nåt av, inte än i alla fall... Jag hoppas att det håller sig såhär!

Jag äter fortfarande min kära gröt med Hy-Pro till frukost, men lyxar gärna till den med lite russin, nötter eller frukt utöver bären. Till mellanmålen äter jag t.ex. minikeso med lite Hy-Pro vanilj, kanel, linfrön, valnötter och en frukt, eller rökt kalkon och avocado. Fruktsallad med minikeso, Hy-Pro vanilj och valnötter är en annan favorit som jag gärna mumsar på under kvällen. Till lunch har det blivit laxfilé och wokgrönsaker eller rotfruktsmix. Kommer att fortsätta äta mestadels kyckling eller fisk med en massa goda grönsaker, och gärna en frukt efteråt. Känner jag att jag behöver mer energi så lägger jag till lite mer kolhydrater från t.ex. havre, potatis, ris eller hembakat bröd. På kvällarna blir det oftast nåt i stil med det jag ätit tidigare under dagen, jag fixar till nåt som jag känner mig sugen på helt enkelt.

Jag tänkte att jag skulle komma igång med bakningen nu, så ikväll blir det nog lussebullar :oP Givetvis blir det en hälsosammare variant med lättkesella, honung och en del naturellt protein. Måste bara komma ihåg att köpa saffran för det glömde jag ju såklart när jag var och handlade innan. Jag lyckas alltid glömma det när jag väl kommer till kassan. Lägger upp receptet sen när jag bestämt hur det blir ;o) Det är så kul att göra om recept!
Under tiden ska jag tvätta alla mina smutsiga tävlingskläder... Dräkterna är det värsta för dem måste man ju tvätta för hand.

Idag tog jag mig en timmes morgonpromenad ute i friska luften. Så härligt det var att få komma ut och röra på sig igen! Jag tog det lugnt till en början eftersom mina ben alltid brukar krampa veckan efter tävling, men det gick bra. Fick dock känna på lite kramp när jag gav mig ut innan på lunchen. Antar att det är kombinationen av att man rubbat salt- och vätskebalansen så mycket, samt poseringen där man spänner benen hela tiden och sen inte stretchar... Man är lite lagom svullen nu också. Trots att jag inte ätit överdrivet mycket så var vikten igår dryga 5 kg mer än fredagens tömningsvikt! Har dock släppt lite till idag, tack och lov. Känner mig sjukt snygg nu ;o) Vätskefylld, brunflammig och torr stram hud... haha

4 kommentarer:

Rachel sa...

Hej!
Hur gör du dina lussebullar?

Lina Johansson sa...

Det vet jag inte än ;o) Jag hann inte med det idag så det får vänta lite. Kommer recept senare.

Sonja sa...

Hej Lina, haha, nu vet jag varför det står alltid på kassan: 'du har väl inte glömt saffranet?'
hoppas det gick bra med bullarna. vad skönt att du känner ingen sug! jag är oxo en chokladälskare och har tyvärr ofta sug.
har en bra dag!
kram, Sonja

Lina Johansson sa...

Hihi, ja jag borde nog ha det skrivet i pannan så dem ger det direkt till mig ;o)
Hann inte med något bullbak igår, men snart så!
Tack detsamma tjejen!
Kram Lina