Annons

söndag, december 14, 2008

Kramp

Jag gav mig ut för en runda löpning i morse men det blev inte så mycket med det. Gick raskt 5 min och sen hann jag väl jogga i ungefär 10 innan kramperna i låren kom. Och inte ville de ge med sig heller! Så det blev till att stanna och stretcha, gå lite, stanna lite till, knåda benen lite och vandra lååångsamt hemåt. Jag som var så sugen på att springa! Men men, det var i alla fall skönt att få komma ut i friska luften. Måste ta det lugnt och lyssna på kroppen, den är inte i balans än efter tävlingens påfrestningar förra helgen. Benen vill som sagt gärna krampa när jag ökar tempot och jag håller fortfarande väldigt mycket vätska. Inte konstigt när man rubbat salt- och vätskebalansen så, och sen dessutom börjat äta mycket mer kolhydrater. Kroppen får helt enkelt ta den tid den behöver för att komma i balans igen och jag får vara extra snäll mot den ;o)

Jag körde mitt första pass på gymmet i fredags och det gick riktigt bra! Härligt att ha sånt grymt tryck med ådror överallt, hihi. Körde igenom i princip hela överkroppen med fokus på rygg och axlar. Kände mig inte så jättestark än, men det kommer! Känns i vilket fall klart bättre och roligare att träna nu än i slutet av dieten när man är så tom och trycklös. Det blir nog ett pass i eftermiddag också, får se vad jag kör då.

Igår var vi ute och köpte de första julklapparna och passade på att äta sushi på favvisrestaurangen :oP På kvällen gjorde vi en underbart god middag med rostade rotfrukter, 3% fetaost, valnötter och grillad kyckling. Gud vad det är gott med rotfrukter och rosmarin!

Palsternacka, morot, potatis och lök, olivolja, rosmarin, salt.
225 grader ca 30 min.

Valnötter, 3% fetaost och grillad kyckling.

Idag blir det nog en liten runda in till Malmö för mera julklapps-shopping och mys :o)

6 kommentarer:

Jossan sa...

Hej vännen. Hoppas mitt gympass oxå går bra idag=)
Styrkan kommer snart tillbaka för dig=) Kul med shopping.
Ha en fin dag

Kram

Leila sa...

Det där såg riktigt gott ut! *Yummie*

Nilla sa...

Inte varit inne här på några dar, men snygg layout på bloggen! Den förra (rosa) var också fin men variation förnöjer.
Kollade filmerna i tidigare inlägg från FF och jag säger det igen - du är sååå snygg! Gillade speciellt filmen längst ner när du skrider in på scenen och ställer dig i pose, med alltid samma uppfriskande leende. Fortsätt så tycker jag =) Härliga recept också, alltid lika inspirerande.

Jag förstår att det kan vara svårt att hitta balansen igen efter en tävling vad gäller kosten, men du förtjänar verkligen att vila upp dig nu och jag håller tummarna för att ev. hjärnspöken håller sig i schack. En Bf-stjärna är du oavsett!

Lina Johansson sa...

Jossan: Det hoppas jag också gumman! Sköt om dig vännen! KRAM!

Leila: Det var det också ;oP hihi

Nilla: Tack! Kul att förändra lite =)
Tusen tack, vad roligt att höra! Jo det tar ju lite tid att återfå balansen men det känns som det blir lättare för varje tävling i alla fall. Visst varierar det från dag till dag, men jag tror jag är på rätt väg i alla fall =) Tack för din omtanke!

Kramar Lina

Sonja sa...

Hej Lina, ser mumsigt ut din mat!
har en bra dag!!
Sonja

Lina Johansson sa...

Tack Sonja, detsamma till dig!