Annons

torsdag, december 25, 2008

Juldagen

Även idag vaknade man fortfarande mätt och med en svullen mage... Känner mig som en riktig julgris nu, har fått för mycket av det goda (chokladpraliner och kakor). Tur att vädret lockade till att gå ut! Jag och Calle hoppade i träningskläderna och gav oss ut på en riktig långpromenad på 100 min. Började nere längs havet, åt andra hållet idag, och det var helt underbart! Ångrade mig så att jag inte tog med kameran. Sen vände vi hemåt och gick ute på landet mellan åkrar och hagar tillbaka :o) Hur skönt som helst!
Väl hemma blev det såklart julmatsrester till frukost ;o) Mitt bröd blev riktigt uppskattat! Ja allt smakade bra faktiskt! Mammas köttbullar, kallrökt lax, olika sorters sill, skinka, rödbetssallad, julost, ägg... Och såklart mammas risgrynsgröt! Tror jag får ta med mig en portion som färdkost idag när vi kör upp till Vänersborg ;o) Dags att öppna vår nya stora resväska och börja packa! Nästan så att jag får plats i den själv tror jag, hihi.

4 kommentarer:

Evalinda sa...

God fortsättning från oss! Kram

Anonym sa...

God fortsättning nr 2 från familjen Hällstorp (fan vad duktig jag är nu ;-) )
Suger på sådant annars, men jag skall bättra mig.

Jen sa...

god fortsättning önskar jag med ;)

Lina, jag hoppas jag inte är för jobbig nu, men jag har verkligen tatt mig samman och vill börja vara hälsosam och i bra form.
Ska beställa mer Hypro nästa vecka eftersom min syster "snodde" en burk

så jag tänkte att om du hade tid och lust, skulle du inte kunna recensera hypro smakerna? lite svårt att välja *ler*

har själv provat: körsbär-kvarg, vit choklad och choko-nuss
så det finns ju en hel del smaker att välja mellan, (han på styrka direkt sa att alla smaker kommer in snart igen) så då kommer det ju vara omöjligt att välja ;)

nå väl, hoppas du är sugen på att göra en liten mini-smakguide

ha en underbar helg

kram Jen

Lina Johansson sa...

Evalinda och Hällstorps: Tack detsamma vänner! Kram!

Jen: Jag har själv inte smakat alla ännu men det jag kan säga är att ingen är äcklig. Alla smakar bra, sen får man helt enkelt välja smak efter vad man gillar bäst. Min favorit är lemon-quark när jag vill göra fluff men annars kör jag nästan jämt med vaniljen eftersom den är så gångbar. Det är sällan jag äter bara en portion hy-pro, jag har det ofta till något annat som gröt eller fruktsallad. Hallon-kvargen är också god, som en mild yoghurt. Och cinnamon-oatmeal om man gillar kanelgröt ;o) Välj dem som tilltalar dig mest så tror jag säkert du blir nöjd!

Kramar Lina