Annons

måndag, december 15, 2008

Fler bilder

Perh har lagt ut bilder från tävlingarna:
Rond 1
Rond 2+3
Jag väntar även på några bilder som Tobias har tagit så det kanske dyker upp någon mer här snart :o)

Igår blev det en mysig runda på stan för lite julshopping och fika med älsklingen. Vi var inne i flera butiker som sålde diverse godsaker och jag funderade på om det fanns något jag var sugen på som jag ville unna mig. Men det gjorde det faktiskt inte så jag lät bli. Det känns så himla skönt att faktiskt inte vara sugen på en massa choklad och bakverk hela tiden! Visst varierar det från dag till dag hur mycket cravings man har, men det känns faktiskt som det blivit lättare för varje tävling jag gjort. Jag väljer hellre att äta sånt som jag vet är bra för min kropp, just nu blir det mycket frukt och nötter :oP
Ett tips för er med jobbiga sötsug är tillskott av krom, det har jag själv börjat ta nu.

Sen stack vi till gymmet och jag körde vader, mage och biceps. Kändes som ett bra pass, även fast jag var lite småsnurrig. Idag blir det helvila, ska nog baka lite ikväll ;o) Har en massa jag ska baka nu inför julen och ge bort. Hemma på köksbordet står 4 korgar som jag håller på att dekorera och fylla med godsaker. Gillar ju att pyssla, hihi. Skulle gärna visa dem för er men jag vet ju att mamma och pappa är inne på bloggen ;o)

Nu är det dags för en kopp grönt julte och äpple med minikeso, kanel och valnötter :oP

Måste bara låna ett citat från underbara Jossans blogg, för det är så himla bra!

"If you want to fly, you've got to give up the shit that holds you down!"

16 kommentarer:

Jen sa...

hej Lina
gillar din blogg jättemycket du har verkligen inspirerat mig,
tittade på dina kosttillskotts inlägg och blev sugen på att beställa hy-pro
jag har tidigare ätit doublePro från eiselt och ville fråga om Hy-pro är också lite "puddingaktig"? och läste att du brukar vispa upp den för att få den krämig, går det att få den krämig även utan visp, men hjälp av endast omrörning med sked, jag kan röra om snabbt kanske ;)
hoppas du har tid att svara
och juste ja, vilka är dina favoritsmaker, du har skrivit vanlij såg jag, men styrkadirekt hade slut på den smaken :(
kanske du kan rekomendera någon annan smak

kram Jen

Anonym sa...

Har du någon mailadress?

Lina Johansson sa...

Tack Jen, vad roligt att höra!
Hy-pro blir tjockt och krämigt även om man bara rör det med en sked :) Men jag gillar att göra det riktigt fluffigt ibland, hihi.
Vaniljen finns nog i 0,75 kg burken. Andra smaker jag gillar är lemon-quark, shoko-nuss, cinnamon-oatmeal, choklad, hallon-kvarg...Ja alla är nog goda faktiskt!
Mvh Lina

Lina Johansson sa...

linajohansson23(at)hotmail.com

Jen sa...

åh tack så mycket för det snabba svaret, tyvärr fanns inte vanlij i 0,75 storleken heller :(
jag lade en order men fick sen byta mot en annan smak, tog vit choklad och shoko-russ, Nu ångrar jag att jag inte tog en till smak, oatmeal låter ju mumsigt :)

förlåt om jag är fräck och frågar mer men blandar du med mjölk eller vatten?
och för att få den trögflytande hur mycket vätska ska man ha till 30gr pulver?

tusen tack Lina
du är verkligen min förebild :)

Lina Johansson sa...

Så lite så ;o)
ca 2 dl vätska tror jag, men jag mäter egentligen aldrig utan tar lite pö och pö till önskad konsistens. Oftast kör jag med vatten, men det blir ju klart lite godare med mjölk. Hoppas du gillar det!
Mvh Lina

Evalinda sa...

Stort grattis gumman! Men du har en sådan fin fysik och att hjälpa dig med färgen är bara ett sant nöje. Du vet( många med mig) att jag tror stenhårt på dig. Massor med kramar sjuklingen.

Lina Johansson sa...

Ååhh, tack din going! Värmer så att få höra det från någon man verkligen ser upp till!
En stor krya-på-dig-kram!

Anonym sa...

Hallå Lina,

Grattis till din placering, kul att det gick så bra.

Hur bedöms man egentligen i tävlingarna som du är med i? Några av de som var med på tävligen tycker jag har för mycket muskler och det är inte längre fint. Va bedöms man på?!?!

KRam/J

Lina Johansson sa...

Tack ska du ha =)
Jadu, det kan variera lite eftersom det är domarnas "smaksak". Men man ska ha en snygg symmetri med breda axlar och smal midja, allmänt genomtränad, inte för stor, inte för liten, inte för hård, inte för slät... Ja, du kan ju tänka dig vad svårt det kan va att vara alla till lags ;o) På www.skkf.org kan du läsa om reglerna för de olika tävlingarna.
Mvh Lina

Nilla sa...

hej Lina, är också lite nyfiken på att prova Hy-pro. Jag hittade dock ingen produktinfo på styrkadirekt, skulle vilja se närings- och energivärden. Vet du var jag kan hitta det?
Tack!

Lina Johansson sa...

Jag har fotat det och lagt in tidigare i bloggen. Du hittar det om du klickar på etiketten kosttillskott!
Kram Lina

Jossan sa...

De är bara att tjuva;)
Ha en mysig kväll och ta hand om dig tjejen.
KRAMIS

Lina Johansson sa...

Tack söta Jossan! ;o)
Kramen!

Jen sa...

hej igen

förlåt för att jag frågar så mycket igen men vet du hur mycket 30gr hy-pro är i mått 1/2dl eller så?
har ingen köksvåg (ännu)
tack igen för all din hjälp

kram jen

Lina Johansson sa...

Knappt 1 dl skulle jag tippa. Brukar bli ungefär samma volym för alla proteinpulver så kör på samma som du brukar.