Annons

tisdag, december 09, 2008

Fitnessfestivalen 2008

Dags för de utlovade bilderna och en rapport från denna fantastiska helg!
Börjar med lite info... Jag påbörjade dieten i juni och höll på i 26 v, gick ner 10,9 kg från dag ett till fredagens tömningsvikt på 49 kg. Jag har lagt upp hela min diet och träning på egen hand, vilket jag alltid har gjort. Detta har länge varit ett stort intresse för mig så jag ser till att lära mig så mycket som möjligt och fixa allt på egen hand. Man lär sig extremt mycket om hur ens egen kropp fungerar genom att sköta allt själv! Jag har även återupptagit ett gammalt intresse genom att sy mina egna dräkter och sen smycka dem med swarovski-stenar. Jag har alltid älskat att pyssla och få skapa något vackert. Visst tar det upp mycket tid och kräver en del tålamod, men det är en sådan tillfredställelse när dräkterna väl är klara och man får visa upp något som man skapat helt själv. Jag beställer alla mina tyger, stenar och lim från Glitz it som har ett otroligt fint sortiment och bra service! Det är minsann inte lätt att nöja sig med bara 2 tyger åt gången... Är ni nyfikna på hur jag har gått tillväga med dräkterna så finns det lite tips här.


Lite poseringsträning och dräktprovning fredag morgon.


Magen på lördagen.

Jag fick verkligen jobba stenhårt in i det sista även den här gången för att komma i form. Min förhoppning var att hinna bli hårdare än tidigare, vilket jag tyvärr inte blev, men formen kändes ändå förbättrad. Den tunga axelträningen har börjat ge resultat och jag har ändrat på min posering. Jag hade tyvärr svårt att få fram separationerna i benen ordentligt, de skulle behövt lite mer vila och massage i slutet. Träningsvärken ville inte riktigt släppa trots högläge, stretching och kavling flera gånger om under helgen.
Den här gången vågade jag mig på att ladda med "blötare" mat i form av potatis och banan, samt nötter och nutella och i slutet riskakor. Det kändes bra, jag slätade inte ut något under påfyllningen så det blir nog något liknande nästa gång.
Smink, hår och naglar fixar jag också på egen hand.
Trots att vi öst på 5 lager pro-tan och sen dream-tan så var jag ännu en gång för ljus i första ronden *suck*. Så det var bara att kleta på ännu mer dream-tan därefter. Jag smaskade på riskakor med nutella medans Calle och Evalinda fick göra grovjobbet ;o) Men innan dess fick jag äran att göra en plåtning för BODY :oD Jag har själv inte sett någon av bilderna, bara dom Calle hann ta med mobilen, men shit va kul det var!


Ett smakprov från plåtningen ;o)


Bästa coachen! Tack älskling för att du alltid ställer upp för mig, du är underbar!


Posering backstage.


En fin bild som jag lånat från Emily's blogg. Tack sötis för dina fina ord!



Finalen!


En överlycklig 6:a! Jag fick t.o.m. några 3:or i domarprotokollet :o)


Formen måndag morgon. Nu jäklar börjar trycket komma ;o)

Detta var min 4:e tävling och den roligaste hittills! Allt kändes så bra! Jag hade en sån skön känsla i kroppen, jag ville bara gå ut på scenen och ha kul! Och vilken härlig stämning det var! Att jag sen fått så otroligt mycket positiv feedback från er alla gör ju inte att jag längtar mindre till nästa tävling precis ;o) Jag känner fortfarande grymt mycket för att tävla igen till påsk, och då verkligen ge allt jag har för att komma in i riktigt bra form! Jag vet att jag kan, det gäller bara att ha tillräckligt lång tid på sig och ge järnet!

Tack än en gång till alla er som har peppat mig längs vägen och gett mig en massa feedback! Jag svävar på moln just nu ;o)
Ett stort tack till Styrkadirekt/Fitnessdirekt och Glitz it för ert stöd och för att ni tror på mig!
Och sist men absolut inte minst; Tack till alla vänner, min familj, Calles familj och min underbara sambo Calle som funnits där för mig i vått och torrt i snart 9 år nu. LOVE U!!!

21 kommentarer:

Jessica sa...

Riktigt kul att se dig i söndags på scenen, följt din blogg sen två tävlingar tillbaka och du är en riktigt inspiration för mig! Och så snygg såklart:) Lycka till framöver! /Jessica

irmeli sa...

du var jättefin!

Christian S. sa...

Det var en härlig rapport från helgen!!
Det ger en ännu mer energi att träna hårdare och tybgre för att kunna nå sina mål!!

Jäv... bar jobbat i helgen!!

Lene sa...

Åh, som du ser ut på den bilden med grön bikini vill jag också se ut (på lång sikt). Själv har jag inte alls så mycket muskler nu, är bara smal :-( Blev jätteinspirerad när jag kollade på din blogg. Ser sunt och bra ut!

Hur länge har du styrketränat? Du kanske har skrivit om din bakgrund innan, annars vore det kul att läsa ett lite längre inlägg om din styrketräningskarriär. Ha d´bra!

Kram och grattis från Lene

Jossan sa...

Hej tjejen
Ville bara skicka en stor kram och en jätte grattis, du var jätte fin och är jätte fin såklart=) En riktig solstråle på alla bilder!!
Du utstålar glädje!!
Super snygg!!

Massor med kramar till dig och njut nu av livet lite mera=)

Sonja sa...

God morgon, Lina!

vilka kula bilder. du är så snygg alltså, fin i håret och alltid ett leende på läpparna. klart att du fick en bra placering!
skitbra jobbat!!! njut av resultaten nu!!
kram & grattis en gång till!!
har en bra dag!
Sonja

Linda Bergman sa...

Fin du är! Diggar din fysik massor... Men du - Jag har problem med mina axlar, dom vill inte växa grrr... Se att du har lagt på dig där! Har du något knep till lilla mig =0
Du får en att bli inspererad! Och du formen på måndag morgon såg ju grym ut... (självklart på tävlingen också).

Jättekramar
Linda
God Jul o Gott Nytt År

Lina Johansson sa...

Jessica: Vad roligt att höra! Tusen tack =)

Irmeli: Tack!!

Christian S: Härligt! Tack ska du ha!

Lene: Tack, vad roligt att höra!
Jag slutade med gymnastiken år 2000 och därefter blev det lite hopp mellan gymmet och aerobics. Seriös styrketräning började jag väl med 2005.

Jossan: Tack raring! Vad gullig du är! Jag njuter hela tiden ;o)

Sonja: Hihi, tack tjejen!

Linda: Åh vad du är söt! Tack!
Jag har kört mycket mer tunga axelpressar nu jämfört med tidigare. Både en- och tvåarms med hantlar och i maskiner. Sidolyft kör jag i massor också och då alltid en arm i taget, hyfsat tungt och strikt, både med hantel och i cable.
Tack detsamma gumman!


Kramar Lina

Madde J sa...

Snygg som vanligt!! Men jag tänkte på färgen i första ronden, bra att Evalinda ryckte in! :) Jag tycker du ska testa Jan Tana nästa gång, grymt bra färg, bra service, och samma pris som att köpa egen färg. Plus att Calle sliper slita. Jonas var mycket tacksam när jag började använda Jan tanas färger. ;)

Njut nu av julen stumpan!

Anonym sa...

Linaaaa - ett stort grattis! Jag dock gjorde bara ett par dagar's bildbedömning :D men måste säga att f** vad vacker du är och vilken utstrålning du har!! Look (hair, makeup, suits) är perfekt där. Och dina linjer kan man bara älska <3 :)

Ser ut på bilderna att din form blev bättre i 2. och 3. ronden eller var det bara färg som gjorde det? I alla fall, gillar din package mkt, nästa gång bara lite hårdare (som du redan själv skrev), och det blir hur bra som helst.

Din blogg har varit intressant och följa, hoppas du fortsätter med detta. Och så kul om du är på scenen igen på våren, måste se till att sitta i publiken då med. :)

Ha en bra dag,

Finland's egna BF-galen Anne :)

Lina Johansson sa...

Madde: Tack tjejen! Ja, något nytt får vi allt testa nästa gång för det går verkligen inte att bli mörkare med pro-tan. Och den sitter ju som berget nu... *suck*

Anne: Guuud va glad jag blir! Tusen tack för de fina orden Anne!!!
Jag tror nog bara det var färgen som gjorde det såg bättre ut, men jag lovar dig, till nästa tävling då kommer jag va hårdare! Jag ger mig inte ;o) Blogga kommer jag absolut att fortsätta med!


Massa kramar
Lina

Emma Haals sa...

är det grand prix i varberg som du ska tävla i, i april? :)

Lina Johansson sa...

Ja precis, om jag nu bestämmer mig för att det blir av vill säga ;o) Inte helt 100 än, men just nu känns det så.

Daniel Lindqvist sa...

Du var i kanonform i helgen Lina!
Såg riktigt bra ut =)
Motståndet var jättetufft, men du får va glad över att du hamnade i DITT livs form =). Det finns ju alltid någon som e större hehe.

Blir det scenen 09 också tro?

Lina Johansson sa...

Tack Daniel! Ja jag visste att det skulle bli tufft att ta sig till final så jag är grymt nöjd!
Ja, det lutar åt att jag satsar vidare mot Sweden GP i vår :o) Sugen på att komma in i riktigt bra form! Så det är väl bara att ge järnet igen efter julmyset ;o)

Exhale Freddan sa...

Jäklar du där var det tryck :)

Lina Johansson sa...

Hehe, ja tänk om man kunde ha lika bra tryck på tävlingen nån gång!

gymmy sa...

:) intressant att läsa din blogg. Man blir riktigt peppad på att träna. Hur kom du in i fitness världen? Athletic fitness är något som lockar i framtiden:)

Lina Johansson sa...

Roligt att höra!
Det var genom BODY som vi fick upp ögonen för sporten både jag och min pojkvän, så vi bestämde oss för att prova på att tävla och nu är vi "hooked" ;o)
Lycka till!

hanna sa...

varför målar/sprayar man kroppen så mörk? är det för att musklerna ska synas bättre?

Lina Johansson sa...

Ja precis =) Uppe i strålkastarna blir man väääldigt blek utan färg, hihi.