Annons

torsdag, december 11, 2008

Balans

Hmmm, jag tar tillbaka det där jag skrev om att inte ha några cravings... Sitter här i soffan, mätt på lussebullar, pepparkakor och choklad. Nice kvällsmat ;o) Nej det får minsann bli bättre ordning på den biten! Dagarna fixar jag utan problem med mina matlådor, men sen på kvällen gäller det att fixa bra mat så det inte blir en massa småätande bara. Blir nog lättare sen när jag kommer igång med träningen igen och får rutin på vardagen. Just nu tar jag det bara lugnt och njuter av att ha tid över om kvällarna. Körde dock 30 min morgonspinning idag. Härligt att orka pressa upp pulsen igen och få svettas lite!

Nähe, om man skulle ta och göra i ordning morgondagens matlådor. Får se vad man kan hitta på för nåt kul den här gången. Idag blev det faktiskt alaska pollock och wokgrönsaker till lunch, hur trött jag än är på den fisken. Kan inte med att bara slänga den. Den slinker ner utan problem, men det mättar inte lika bra längre. Hungern är betydligt starkare nu när jag börjat äta mer igen, och sugen efter något. Och unnar jag mig något så vill jag bara ha mer. Oftast tycker jag att det är betydligt enklare att låta bli helt, då blir jag inte så sugen.
Dags att styra upp lite och hitta balansen. Efter ett halvår på diet har man ju typ glömt hur det är att leva "normalt". Har inte tänkt mig några större förändringar, men lite mer energi måste man ju såklart ge kroppen. Både för att få resultat av träningen och för att må bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det så att man blir snabbt mer hungrig när man går av dieten. Mer kolhydrater triggar hunger hos mig. Likaså triggar all löpträning hungern. MEN det går också upp o ner. Vissa dagar är värre än andra så det är bara att hålla ut. Jag äter fortfarande mycekt grönsaker som fyller magen bra så jag håller mättnad. prova det!
Visst kan det vara så att man bara vill ha mer när man väl börjat äta något gott. Det handlar bara om att öva öva öva på att ta lite mindre än vanligt åtminstone...allt är ju relativt :)

Lycka till Lina! Tror du hittar din balans!

Lite kardio för att kunna äta mer är ju inte fel... :)

Maria A

Lina Johansson sa...

Ja det är nog samma för mig med kolhydraterna. Och sen töjer man ju snabbt ut magsäcken igen så den vill ha mer ;o) Det får bli mycket grönsaker nu också!
Övning ger färdighet, hihi.
Tack för råden Maria!
Kram

Anonym sa...

Hej Lina!

Stort grattis till din finfina prestation. Grymt kul att det gick så bra för dig! En sak jag undrar är dock vart du har köpt dina sjukt fina skor, de du hade i rond 2+3. Lycka till med att hitta din balans.

Anna

Lina Johansson sa...

Tack Anna!
Jag är också förälskad i skorna ;o) Egentligen vill jag inte göra reklam för dem eftersom de är så oseriösa, men jag beställde från skobutiken.se. Vet att de finns på fler ställen dock, t.ex. i butiken intill djäknegatan 2 i Malmö.
De heter GLITZEE Silver Woven Glitter, testa att googla!
Tack =)